További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
Az ötszörös világbajnok motoros a Ferrari házi pályáján, Fioranóban, szerdán tett meg húsz kört az idei szezonra épített, F2004-es kódjelű modellel. A 25 éves pilóta a Gazzetta dello Sport című milanói napilap tudósítása szerint inkognitóban, Michael Schumacherével azonos fényezésű sisakban vezette az F-1-es kocsit.
"Jó volt Michael Schumachernek lenni"
Rossi két részletben tesztelt, először hat, majd tizennégy kört tett meg, legjobb ideje egy perc körüli lehetett, amely mindössze négy másodperccel rosszabb a hatszoros világbajnok német körrekordjánál.
A Ferrari hivatalosan csak szerdán késő este ismerte el, hogy a Ferrarit nem Michael Schumacher, hanem Valentino Rossi vezette.
"A motoros világbajnok is jelen volt Fioranóban, és néhány kört meg is tett egy Forma-1-es Ferrarival" - írta a cég honlapja.
Maga Rossi szintén nyilatkozott: "Felejthetetlen nap volt, nagyon különleges élmény egy Forma-1-es autóval száguldani. Köszönöm a Ferrari vezetőinek, hogy lehetővé tették számomra ezt a tesztet, jó volt néhány órára Michael Schumacherré válni".
Autóversenyzőnek készült
Tavaly már többször is felmerült, hogy a huszonöt éves olasz lehetőséget kap egy Forma-1-es autó vezetésére. Először Luca Di Montezemolo, a Ferrari elnöke ajánlotta fel a pilótának az egyik kocsiját, majd a BAR-Honda is szívesen Rossi rendelkezésére bocsátotta volna az F-1-es gépét.
A hatvanszoros futamgyőztes akkor még azt nyilatkozta, unalmasnak tartja a Forma-1-et és nem él a lehetőséggel, valamint szponzorációs viták is felmerültek - valószínűleg ezúttal is emiatt volt szükség az inkognitóra - ám úgy látszik, végül mégsem tudott ellenállni az egyedi lehetőségnek.
Rossi kisgyerekként még autóversenyzőnek készült, gokartozott is, ám mivel édesapja képtelen volt állni az autósport rettentő nagy költségeit, átnyergelt a kétkerekűekre.
Rendszeresen indul raliversenyeken
A volán mögé viszont azóta is rendszeresen beül, az utóbbi években rendszeresen elindul az olasz rali bajnokság egy-egy futamán, sőt tavaly egy versenyt meg is nyert. Tavalyelőtt még a RAC-ralin, a világbajnokság utolsó felvonásán is elindult, ám ott néhány kilométer után az árokban végezte.
Rossi a motorosvilág legjobb, legsikeresebb és legkedveltebb karaktere, már Bernie Ecclestone, a Forma-1 irányítója is többször nyilatkozta, szívesen látná az F-1-ben az olaszt.
Csak egy ember tudott két és négy keréken is vb-t nyerni
A motorosok között nem ritka, hogy pályafutásuk befejezése után négy keréken folytatják karrierjüket. A kolumbiai világbajnok, Johnny Checotto német túrakocsi-bajnok lett, az 1987-es ötszáz köbcentis bajnok, Wayne Gardner ausztrál túraautóval indult, az ötszázas géppel négyszer győztes amerikai legenda, Eddie Lawson az Indy Car sorozatban indult.
A motorsportok történetében eddig csak egy versenyző tudta megnyerni a motoros gyorsasági vb-t és a Forma-1-et is: John Surtees 1956-ban kétkerekűn, 1964-ben pedig éppen egy Ferrarival lett világbajnok. A hetvenes években minden idők legsikeresebb angol motorversenyzője, Mike Hailwood is eljutott az F1-ig.
Biaggi tesztelt legutóbb F-1-es Ferrarit
Rossi előtt a motorosok közül utoljára egy másik olasz világbajnok, a négyszeres kétszázötven köbcentis győztes, Max Biaggi vezetett Forma-1-es autót, szintén Ferrarit, 1999 januárjában. Biaggi akkor Montezemolo elnöktől ajándékba kapta a tesztlehetőséget, amiért rögtön az első ötszáz köbcentis versenyét ( 1998, Japán GP, Suzuka) meg tudta nyerni.