Már a Német GP-n jöhet az új időmérő

2004.07.15. 17:10
A szezon kezdete óta kritizált F-1-es időmérő megváltoztatását néhány hete a Jordan és a Minardi még megvétózta, ám a silverstone-i kabaré-edzés miatt - a versenyzők minél rosszabb eredmények elérésére törekedtek - Bernie Ecclestone azonnal változtatni akar.
Az év elején bevezetett, két részből álló új kvalifikációs rendszert már az első futamok után kritizálni kezdték, leginkább a nagydíjakat közvetítő televíziós csatornák, amelyek túl hosszúnak találták az időmérőt. Néhány futam után az elsőt kvázi el is törölték, azzal hogy mindössze a második indulási sorrendjéről dönt.

Eleve roszz volt

Néhány hete úgy is volt, hogy megváltoztatják az időmérő lebonyolítását. A két részt meg akarták tartani, de mindkettő éles lett volna, és a pilóták nem egy, hanem négy mért kör teljesítésére kaptak volna lehetőséget. A Bit Nagydíjra tervezték a változtatást, ám az utolsó pillanatban a Jordan és a Minardi csapatfőnöke - attól tartva, hogy így a tévében kevesebbet látszanak majd az autóik - megakadályozták a módosítást.

A Brit GP-n aztán ennek ellenére is érdekesen alakult az első időmérő, ugyanis a második közepére esőt jósoltak, így a pilóták a minél rosszabb időkért versenyeztek, csakhogy mielőbb teljesíthessék a mért körüket, még az eső megérkezte előtt. Michael Schumacher és Fisichella például direkt megpördült, Barrichello szándékosan lefutott a fűre, míg Montoya a célegyenesben majdnem megállt, olyan lassan vánszorgott át a célvonalon.

Leégették a Forma-1-et

A csapadék természetesen a második edzésre sem érkezett meg, és Bernie Ecclestone bírálta is a csapatokat: komédiát csináltak a sportágból, és átverték a nézőket. A csütörtökönként megjelenő angol Autosport című szaklap értesülései szerint épp ezért a pénteki FIA-találkozón (Nemzetközi Autós Szövetség) azonnali hatállyal megváltoztatják az időmérő menetrendjét, és a július 25-i Német GP-n már a korábban tervezettek szerint futnak a kocsik.

Az ülésen továbbá döntés várható arról is, hogyan kellene lelassítani a kocsikat. Max Mosley néhány hete elmondta, a közelmúlt súlyos baleseteit látva mindenképpen ki kell találni valamit, hogy csökkenjen az autók kanyarsebessége. Pénteken kiderülhet, hogy milyen technikai módosítást alkalmaznak majd 2005-től a teljesítmények visszafogására.