További Forma-1 cikkek
- Sergio Pérez ismét betlizett, Lando Norris nyerte a katari sprintkvalifikációt
- A világbajnok csak a 11. helyen, Ferrari–McLaren-csatát ígér hétvégére a katari szabadedzés
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
Négy éve lett autóversenyző
Tekintse meg képeinket! |
Chanoch négy éve, meglehetősen későn lett autóversenyző - Izraelben a futball és a kosárlabda a tradicionális sportág, az autóversenyzést hírből is alig ismerik - Szász László és Cserkuti József hathatós segítségével. Azóta a Formula kategóriában lett magyar bajnok, tavaly a spanyol World Series Light-sorozatban indult, amit Nissan-világbajnokságként szokás aposztrofálni, és amelyikben Alonso is debütált néhány éve. Idén pedig a Forma-3000-es Coloni csapat egyik tesztpilótája lett.
Baumgartner gyorsabb volt nála
Ennyivel azonban nem érte be, és Frank segítségével megkörnyékezte Eddie Jordant, mondván, nem ülhetne-e be egyik sárga autójába - természetesen anyagi ellenszolgáltatás mellett. Ennek összegét nem volt ildomos szóba hozni, de gyanítható: százezer dolláros tétel volt, hogy teljesüljön Nissany nagy álma.
A rendszeresen pénzszűkében lévő csapatfőnök igent mondott, így délután két óra táján Nissany kigördülhetett a boxból, megkapta az utca végén a zöld jelzést, a gázra lépett, és egy igen felejthető köridőt ment elsőre. Huszadszorra azonban már jobbat, egyre fejlődött, ideje egy perc harminchat másodperc és kilenc tized volt. (Viszonyításként: Baumgartner több mint tíz másodperccel volt gyorsabb egy éve.) Másnapra talán még jobban lefaraghatta volna a köridőt, de mivel a motor megadta magát, be kell érnie egy újabb lehetőséggel, néhány hét múlva.
A fiát félti, önmagát nem
|
A teszt után aztán érdeklődésünkre elmondta, nem volt benne félelem, noha pontosan tudta, minden más lesz, mint eddigi autóiban. Szervó nélkül volt kénytelen vezetni, hozzá kellett ugyanakkor szoknia az automata váltóhoz. Ennek ellenére bátran repesztett háromszázzal, amennyivel még soha. "A kilencéves fiamat, amikor Kecskeméten gokartozni látom, sokkal jobban féltem, mint magamat, akkor a torkomban dobog a szívem. Most nem ez történt, mert bíztam önmagamban. Kétszer már volt komoly balesetem, de most mindvégig úgy éreztem, nem lehet baj" - értékelt.
A hihetetlen lassulás
Nissany persze, ahogy az eredményei is mutatják, nem egyszerű, utcáról beszabadult sofőr - az utcákon amúgy nagyon lassan és megfontoltan vezet -, mert tökéletes kondícióval rendelkezik, korábban kungfuzott, tíz kilométert megerőltetés nélkül képes minden nap lefutni, az étkezésében is követi az előírásokat.
|
Már várja a következő megmérettetést
Nissany nem titkolta, nagyon jó tanulás volt számára ez a néhány kör, és már alig várja a következő tesztet. Hisz benne, hogy képességei alapján bemutatkozhat a Forma-1-ben, mint ahogy abban is bízik, hogy a Hungaroringen, az ő kedvenc pályáján a Forma-3000-ben is száguldozhat augusztusban. Mondjuk Niki Lauda fiával együtt, egy csapatban.