További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
"Az FIA szerint a BAR-nál kell maradnia"
Az angol-amerikai alakulat főnöke, Dave Richards, hogy igazát bebizonyítsa, a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) szerződésekkel foglalkozó különítményéhez (FIA Contract Recognition Board, CRB) fordult. A szervezet megvizsgálta a BAR és Button kötötte megállapodást, majd a BAR egy közleményben kijelentette: a szervezet szerint az érvényes, így a pilótának 2005-ben is a BAR-Honda színeiben kell indulnia.
A Williams részéről viszont néhány órával később, kedd délután jött a cáfolat, szintén közleményben. Sir Frank Williams ügyvédei szerint a CRB nem hivatalos alszervezete az FIA-nek, így nem is tükrözheti az irányító testület véleményét, vagyis a határozata nem tekinthető hivatalosnak.
"A BAR közleménye félrevezető"
Ráadásul Williamsék úgy vélik, a BAR közleménye félrevezető, a CRB ugyanis nem a BAR-Button kontraktus érvényességét, csupán annak meglétét ismerte el, ami nem jelenti azt, hogy a megállapodás feltétlenül érvényes is lenne.
Állítják továbbá, hogy a BAR nem elégítette ki százszázalékosan az általa a pilótával kötött szerződésben vállalt feltételeket. (Valószínűleg ezeket a kiskapukat kihasználva állapodtak meg Buttonnal.) Bár a közlemény nem említi, a Williams képviselői azt is hangoztatják, hogy Jenson Button az ő és nem a rivális istállóban akar versenyezni a következő szezonban.
A motorszerződés lehetett a kiskapu
Azt nem tudni, mi van pontosan a szerződésekben, viszont kiszivárgott hírek szerint a Williams azt a záradékot használta ki, mely szerint Buttonnak csak akkor kell a BAR-Hondánál maradnia, ha a japán motorgyártó jövőre is egyedül a BAR-t támogatja hivatalos motorszállítóként. Ez 2005-ben így lesz, ám ez csak a Német GP hétvégéjén vált bizonyossá, és nagyon valózsínű, hogy a Williams már korábban megállapodott Buttonnal a 2005-ös csapatváltásáról.
Jenson Button 2000-ben a Williamsnél kezdte F-1-es karrierjét, majd két éven át a Benetton, illetve az abból alakult Renault alkalmazottja volt. A BAR-hoz 2003-ban szerződött.