Schumacher: A legjobb pálya, amit valaha láttam

2004.09.24. 10:09
Péntektől vasárnapig köröznek a Forma-1-es csapatok Shanghajban, az első Kínai Nagydíj helyszínén. A háromszázmillió dolláros létesítményről csak felsőfokban beszélnek a résztvevők, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher állítja, sosem járt még ennyire fejlett pályán. Jenson Button az aszfalttól van elájulva, míg Flavio Briatore és Eddie Jordan tanulmányútra vinné Shanghajba az "elavult" európai helyszínek promótereit.
A hétvégén először rendezik meg a Forma-1-es Kínai Nagydíjat. Az eseménynek Shanghaj városközpontjától mindössze harminc kilométerre építettek lélegzetelállító versenypályát, amelyről az F-1 összes résztvevője csak felsőfokban nyilatkozott a pénteki szabadedzéseket követően.

"Ázsia elhúzott Európától"

Michael Schumacher állítja, a shanghaji a legjobb pálya, amit valaha látott: "Egészen elképesztő. Mesések a körülmények, a létesítmény fantasztikus".

Klikk a képre!
A két év alatt háromszázmillió dollárért felépített autós és motoros központ elnyerte Jenson Button tetszését is, szerinte "nagyon különleges pálya, az épületek és az aszfalt minősége is kivételes".

A kínai rendezők hétéves szerződést kötöttek Bernie Ecclestone-nal, a Forma-1 irányítójával, ám az együttműködés minden bizonnyal hosszabb lesz. A Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore szerint "Shanghaj példát mutathat az európai futamoknak".

"Ez a pálya hihetetlen. Ázsia nagyon elhúzott Európától, Malájzia, Bahrein és most Shanghaj is fantasztikusat alkotott. Példát vehetnének róluk az európai promóterek, ide kellene jönniük, mert sokat tanulhatnának az itteni szervezőktől. A shanghajinál jobb feltételekkel még soha nem találkoztam, és nem is hiszem, hogy túllehetne szárnyalni" - lelkesedett az olasz menedzser.

"Kínában új érájához érkezett a Forma-1"

Egyet ért vele Eddie Jordan is, aki leginkább az ellátást dicsérte: "Csak gartulálni tudok a kínai rendezőknek, elképesztő az alkotásuk. Minden részletre odafigyeltek, külön szobákat épitettek az összes csapatnak, ilyenek a világon sehol máshol nincsenek. Nagyon magasra tették a mércét".

Természetesen a világ legnépesebb országában óriási érdeklődéssel várják a vasárnapi futamot, már mind a kétszázezer jegy elkelt. A nézők ráadásul az európainál sokkal többet látnak majd a versenyből, legalábbis az a 29500 rajongó, akik a főtribünre vettek belépőt. A pályát tervező Herman Tilke úgy alakította ki a lelátókat, illetve tervezte meg a nyomvonalat, hogy a célegyenes mellől a pálya nyolcvan százalékát beláthatják a nézők.

A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug a helyszínre látogatók létszámával szemben leginkább az idén nem túl fényes televíziós nézettségi adatok növekedésének örül: "Jó esély van rá, hogy az első Kínai GP minden idők legnézettebb versenye lesz. A Forma-1 új érájához érkezett, a televízión keresztül többen fogják látni a futamot, mint eddig bármelyiket".