További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
A pletykák idővel persze elcsendesedtek, a motoros saját kategóriájában, a Moto GP-ben, míg Michael Schumacher és Rubens Barrichello a Forma-1-ben nyerték a futamokat.
Még a háromautós rendszer sem biztos
A Ford viszont váratlanul kiszállt az autós sorozatból, és távozásával kétségessé vált három csapat, a Jaguar, a Jordan és a Minardi jövője is, hiszen mindhárom alakulat a cég motorjait használta.
Bernie Ecclestone F-1 főnök ezért - ha tényleg megszűnnek a Ford motoros teamek - azt találta ki, hogy jövőre a legerősebb csapatok indítsanak három autót minden futamon.
Montezemolo szerint Rossi tökéletes lenne
Shanghajban, a legutóbbi verseny helyszínén pedig a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo kijelentette, "Valentino Rossi tökéletes haramdik pilóta lenne, ha akarja övé az egyik Ferrari".
Honfitársa csütörtökön válaszolt az invitálásra, viszont egyelőre marad a kétkerekűeknél.
"Egyelőre még motorozni akarok"
"Sokat pletykálnak arról, hogy jövőre már a Forma-1-ben fogok indulni. Ez nem igaz, 2005-re még szerződésem van a Yamahával, ezért biztosan folytatom a motoros karrierem" - nyilatkozta Rossi, de nem zárta ki, hogy egyszer F-1-es pilóta legyen.
"Tavaly két évre írtam alá a Yamahához, és a megállapodáshoz tartom is magam. Ha a szerződésem lejár majd eldöntöm, motorozni akarok-e vagy kipróbálom az autóversenyzést".
Ecclestone is szívesen látná
Az egyszeres 125, 250, illetve 500 köbcentis, valamint kétszeres Moto GP-világelső főmérnöke és barátja, Geremy Burgess úgy véli, versenyzője még legalább három évig motorozni fog: "Szerintem jövőre meghosszabbítja a japánokkal kötött megállapodását, és legalább 2007 végéig marad a Yamahánál".
Ezt valószínűleg Bernie Ecclestone is bánná, mert korábban ő sem titkolta, szívesen látná Rossit a Forma-1-ben.
"Valentino fiatal, gyors és szórakoztató, egy igazi egyéniség. Pont ilyen pilóta kellene a Forma-1-nek" - mondta néhány hónapja a 73 éves milliárdos menedzser.
Csak egy ember tudott két és négy keréken is vb-t nyerni
A motorosok között nem ritka, hogy pályafutásuk befejezése után négy keréken folytassák karrierjüket. A kolumbiai világbajnok, Johnny Checotto német túrakocsi-bajnok lett, az 1987-es ötszáz köbcentis bajnok, Wayne Gardner ausztrál túraautóval indult, az ötszázas géppel négyszer győztes amerikai legenda, Eddie Lawson az Indy Car sorozatban vett részt.
A motorsportok történetében eddig csak egy versenyző tudta megnyerni a motoros gyorsasági vb-t és a Forma-1-et is: John Surtees 1956-ban kétkerekűn, 1964-ben pedig éppen egy Ferrarival lett világbajnok. A hetvenes években minden idők legsikeresebb angol motorversenyzője, Mike Hailwood is eljutott az F1-ig.
Biaggi tesztelt legutóbb F-1-es Ferrarit
Rossi előtt a motorosok közül utoljára egy másik olasz világbajnok, a négyszeres kétszázötven köbcentis győztes, Max Biaggi vezetett Forma-1-es autót, szintén Ferrarit, 1999 januárjában. Biaggi akkor Montezemolo elnöktől ajándékba kapta a tesztlehetőséget, amiért rögtön az első ötszáz köbcentis versenyét ( 1998, Japán GP, Suzuka) meg tudta nyerni.