"Nagyon örülünk, hogy motorgyártónk, a Honda növelni szeretné befolyását a teamben, amely idén kitűnően szerepelt a világbajnokságban. Különösen hálásak vagyunk David Richardsnak és cégének, a Prodrive-nak is, amely nélkül nem érhettük volna el az idei eredményeinket" - nyilatkozta Antonio Monteiro de Castro, aki a BAT egyik vezetője és a BAR-csapat igazgatója.
Richards elégedetten távozik
A Honda részéről Takanobu Ito menedzser-igazgató mondta el véleményét: "Kapcsolatunk megerősítése ez a megállapodás, amely mindkét félnek fontos. Elszántságunkat, a Forma-1-es projectbe vetett hitünket tükrözi a szerződés. Célunk, hogy minél jobban megfeleljünk a kategória kihívásainak".
A BAT bejelentette továbbá, hogy befejezi együtműködését a Prodrive-val, amellyel 2001-ben azért kötött szerződést, hogy csapatát sikeressé tegye, és elindítsa a világbajnokságig vezető úton.
"A BAT azt várta tőlünk, hogy sikerre vigyük az istállóját, és biztosítsuk annak hosszú távú jövőjét. Pontosan ezt tettük, ráadásul a tervezettnél előbb. Úgy gondolom, a BAR-Honda már a világbajnoki címért is harcba szállhat" - dicsérte saját menedzser cégét Richards, aki szintén távozik a posztjáról, de február végéig még segíti a gárda vezetőségét.
Japán mérnökök mennek a BAR angliai központjába
Az új csapatfőnök, Richards utódja Nick Fry lesz, míg Geoff Willis továbbra is a BAR technikai igazgatója marad.
A BAT-Honda megegyezés értelmében a japán cég igazgatókat jelölhet a BAR irányító testületébe, valamint mérnököket küld a team Brackleyben található központjába, akik részt vesznek a karosszéria tervezésében. A mindennapi munkában semmi nem változik, és maradnak a pilóták is: 2005-ben is Jenson Button és Takuma Sato vezetheti az autókat.