További Forma-1 cikkek
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
Kölnben megtalálták a Ferrari szélcsatorna-programját
A japán cég képviselői tagadták, hogy felhasználták volna a számítógépes programokat, az ügyben viszont tovább vizsgálódott Siegmar Raupach német államügyész, és megtalálta a csapat kölni központjában a Ferrari szoftverét. Raupach a milanói Gazzetta dello Sport című lapnak bő két hete adott interjújában elárulta, a szélcsatorna fejlesztéséhez szükséges fájlra bukkantak a gyárban.
A Toyota akkor azonnal reagált a felvetésre, vezetői közleményt adtak ki: "a Forma-1-es csapat sosem használta a vádolt mérnökök lopott programjait".
"A Forma-1-ben gyakori az információszivárgás"
Két hét elteltével a japán gyár ismét visszatért az esetre, és újra kömmünikében kommentálta az ügyész állításait, kissé módosítva álláspontját: "Az újságban valótlan vádak jelentek meg. Az viszont kétségtelen, hogy a Forma-1-ben gyakorta szivárognak át információk, ha egy mérnök az egyik istállótól egy másikhoz szerződik. A Toyota viszont tudatosan sosem használt más istállók fejlesztette programot".
Az ügy valószínűleg a bíróságon folytatódik, de jó ideig semmilyen határozat nem várható. "Rengeteg információhoz juthattak hozzá a németországi központban, igen komplikált esetről van szó, ezért egy ideig biztos nem lesz megoldása" - árulta el a Gazzettának Raupach az említett interjúban.
Már a Toyota is perel
A két exferraris szakembert, akik azóta már a Toyotát is elhagyták, jövő tavasszal állítják bíróság elé, de az máris kiderült, hogy egyikük, Angelo Santini a felmentését fogja kérni, mert ügyvédei szerint nem követett el bűntettet.
A Toyota is pert indított viszont a kölni rendőrség ellen, mert az a cég titkos információkat tartalmazó aktáit is lefoglalta, majd azokat az ügyészség elküldte Olaszországba, a Ferrarihoz átvizsgálásra, hogy kiderüljön, mi származik Maranellóból. Első fokon a Toyota vádját még elutasították, viszont a fellebbezést követően, másodfokon már nekik adott igazat a bíróság, így a Ferrarinak mielőbb vissza kell juttatnia a Toyota-aktákat Kölnbe. Bár a döntés óta már egy hét is eltelt, a dokumentumok még nem érkeztek vissza Németországba.
A raliban korábban kínos helyzetbe került a Toyota
A Toyotának a kilencvenes évek közepén már volt hasonló ügye, akkor a gyár ralicsapatát kizárták a világbajnokságból, majd két szezonra eltiltották a részvételtől, miután kiderült: a Celica típusú versenygépeket a megengedettnél nagyobb turbófeltővel indították a futamokon. A cég versenyközpontja már akkor is Kölnben volt, csakúgy mint ma.