További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
A Williams csak az egyik jelöltjét tudta megszerezni
Az utóbbi hat évben világbajnok Ferrarinál semmi nem változott, továbbra is Michael Schumacher és Rubens Barrichello vezeti a vörös autókat. A tavalyi második helyezett BAR-Honda szintén maradt a tavalyi Jenson Button-Takuma Szato kettősnél. Sokáig úgy tűnt ugyan, hogy Button a Williams-BMW-hez távozik, végül e szándéka meghiúsult.
A Williams másik kiszemeltjét, Mark Webbert viszont megszerezte a Jaguartól, csapattársa a Jordantől átigazolt Nick Heidfeld lett. A huszonhét éves német pilótával Antonio Pizzonia volt versenyben a helyért, de Heidfeld gyorsabbnak bizonyult az összevetéseken, így őt választották.
Montoya igazolása már 2003-ban kiderült
A Renault már az előző szezon vége előtt megszabadult Jarno Trullitól, akinek posztját idén a Saubertől megszerzett Giancarlo Fisichella veszi át. A spanyol Fernando Alonso maradt a gárdánál, távozása fel sem merült.
A 2004-ben története egyik leggyengébb szezonját futó McLaren-Mercedes megtartotta Kimi Raikkönent, David Coulthard helyére viszont Juan Pablo Montoyát igazolta le. A kolumbiai a Williamsből csak idén ül át új gépébe, igaz, már 2003 végén kiderült a csapatváltása.
Világbajnokot igazolt a Sauber
A középmezőny elejéhez tartozó Sauber-Petronas Fisichella helyett az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve-vel állapodott meg. A kanadai tíz hónap kihagyás után 2004 utolsó három futamára a Renault-hoz tért vissza, ám már akkor biztos volt, hogy hosszabb távon a Saubernél folytatja.
Az egyik legnagyobb költségvetésű istálló, a Toyota mindkét versenyzőjét lecserélte, és két sztárt igazolt: Jarno Trulli a Renault-tól, Ralf Schumacher a Williamstől érkezett.
A Jordan pénzt, a Minardi tehetségeket is szerzett
Nem meglepő, hogy az öt újonc közül négy a két legkisebb csapathoz, a Jordanhez és a Minardihoz került. Előbbit ugyan felvásárolta a tőkeerősnek mondott üzleti csoport, a Midland Group, ám még így is kénytelen volt a vezetőség fizetős pilótákat igazolni. Az első indiai Forma-1-es pilóta, Narain Karthikeyan állítólag harmincmillió dollárt visz a gárdához szponzorain keresztül, és társa, a portugál Tiago Monteiro is legalább tízet. Az ázsia a brit F3-as bajnokságban nyert néhány futamot, így biztosan nem tehetségtelen, ám kollégájának még a Forma-3000-ben sem voltak kiugró eredményei, így biztosan nem őstehetség.
Jóval rátermettebbnek tűnik a Minardi kettőse. Az ausztrál-olasz kiscsapat idén is kénytelen volt pénzt kérni a lehetőségért, de a holland Cristijan Albers tehetséges, az osztrák Patrick Friesacher pedig méginkább az. A huszonnégy éves karintiai ugyan csak múlt novemberben vezethetett életében először F1-es kocsit, de a Minardival azonnal megdöntötte a 2004-es sofőrök, Gianmaria Bruni és Baumgartner Zsolt rekordjait.
Coulthard nyolc év után váltott
A rajtrácson lesz két új autó is, a Jaguar megvásárlásával létrejött Red Bull Racing gépei. Az egyiket a már-már veteránnak mondható, a McLarent nyolc szezon után elhagyó David Coulthard vezetheti, míg a másikon minden bizonnyal osztoznia kell Christian Kliennek, és az olasz újonc Vitantonio Liuzzinak. Ők valószínűleg három-négy futamonként cserélgetve állhatnak rajthoz. Liuzzi tavaly könnyedén lett F3000-es bajnok, így szerződtetése indokoltnak tűnik, igaz, az első F1-es tesztjein nem villogott.
A világbajnokság bő két hét múlva, Melbourne-ben, az Ausztrál Nagydíjjal kezdődik el, és még további tizennyolc helyszínen - köztük első alkalommal Törökországban - folytatódik.