További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
2 J. Trulli Toyota 1:35.270
3 M. Webber Williams 1:36.717
4 J. Villeneuve Sauber 1:36.984
5 C. Klien Red Bull 1:37.486
6 D. Coulthard Red Bull 1:38.320
7 N. Heidfeld Williams 1:39.717
8 J. Button BAR 1:41.512
9 N. Karthikeyan Jordan 1:44.357
10 K. Räikkönen McLaren 1:44.997
11 JP. Montoya McLaren 1:45.325
12 R. Barrichello Ferrari 1:45.481
13 T. Monteiro Jordan 1:46.846
14 F. Alonso Renault 1:47.709
15 C. Albers Minardi 1:47.708
16 P. Friesacher Minardi 1:50.864
17 R. Schumacher Toyota 1:51.495
18 M. Schumacher Ferrari 1:57.931
19 F. Massa Sauber idő nélkül
20 T. Sato BAR idő nélkül
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher viszont épp ellenkezőleg: neki kellett a legvizesebb pályán megtennie a mért körét, így a leglassabbnak bizonyult.
Fisichella száraz gumikkal indulhatott
A pilóták az előző futam, a 2004-es szezonzáró Brazil GP befutási rendjének fordított sorrendjében mentek a pályára, de az időmérőt az újoncok - a Minardi és a Jordan versenyzői - kezdték.
Mivel a csapadék alig félórával korábban állt csak el, nekik még igen nedves aszfalton kellett körözniük, ám az a napsütés miatt gyorsan száradt.
A Toyotás Jarno Trulli esőgumikon vette át a vezetést, ám a kettővel utána következő Giancarlo Fisichella már száraz abroncsokat választott, és könnyedén, mintegy két másodperces előnnyel az élre állt.
Schumacherék balszerencséje
Alig hogy befejezte viszont a fordulóját, ismét zuhogni kezdett, így ellenfeleinek újra nedves körülmények között kellett futniuk. A legszerencsétlenebbül a hétszeres világbajnok Michael Schumacher járt, neki kellett a legvizesebb pályán teljesítenie a körét, amely huszonnégy másodperccel lett rosszabb Fisichelláénál. Ezzel természetesen a vb-címvédő ferraris az utolsó helyre került. Épp öccse, Ralf Schumacher mögé, akit szintén 'elkapott' az eső. (Csupán Felipe Massát és Takuma Satót előzik meg, de ők nem teljesítették a körüket, előbbi visszament a boxba, utóbbi kicsúszott, ami miatt néhány percre a tréninget is leállították.)
Szinte biztosan Renault indulhat az élről
A továbbiakban még egyszer eleredt, majd a meleg és a napsütés miatt újra száradni kezdett, ám a Renault-pilóta legjobbjához senki nem tudott még csak közel kerülni sem.
Sikerével Fisichella kvázi megszerezte a legjobb rajthelyet, hiszen legközelebbi üldözőjével, Trullival szemben is két másodperc előnye van, amely száraz pályán biztosan elég lesz neki ahhoz, hogy megtartsa a legjobb pozíciót. Ha csak nem szól közbe újra az eső, ám vasárnapra a meteorológusok nem várnak csapadékot.
"Vízválasztónak nevezném a bíróság határozatát, amely az FIA ellen döntött. Nem volt értelme tovább mennünk, mert világossá vált, hogy jobb irányítókra és stabilabb szabályokra van szükségünk" - nyilatkozta Stoddart. Mivel a döntéssel a Minardi milliárdos tulajdonosa elérte célját, nem volt értelme tovább feszíteni a húrt az FIA-val (Nemzetközi Autós Szövetség) szemben - amely megtiltotta, hogy a gárda induljon az Ausztrál GP pénteki tréningjein -, és ő is alkalmazkodott a regulákhoz. Vagyis a Minardi kétnapos melbourne-i botránya csak színjáték, az FIA és különösen az elnök, Max Mosley elleni hadjárat része volt. És nem mellékesen kiváló reklámkampány a Forma-1 legkisebb csapatának.