További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
A világbajnok Michael Schumacher háromból csak egyszer ért célba, akkor is hetedik lett, így huszonnégy ponttal van lemaradva a vb-t vezető Fernando Alonso mögött. A spanyol két futamot is megnyert, óriási előnnyel vezet, ám a német ferraris szerint nem túl sokkal.
"Alonso már a világbajnokságra gondol"
"A huszonnégy pontos hátrányom jelentősnek tűnik, de nem lehetetlen ledolgozni. Nem szabad elfelejteni, hogy Alonsónak minden bejött az első futamokon, ami nem lesz mindig így" - nyilatkozta a Gazzetta dello Sportnak Schumacher, és szerinte még előnyt is jelenthet számára, hogy riválisa ennyivel vezet. "Már a világbajnokság jár a fejében, akkora előnye van, hogy számolgathat, bizonyos szituációkat bevállaljon-e vagy sem, győzelemre vagy a biztos pontszerzésre menjen-e. Én nem veszíthetek semmit, csak támadnom kell és nyomnom a pedált. Én leszek a legnyugodtabb pilóta a mezőnyben" - véli a német.
Csak a pesszimisták szerint dőlt el a vb
A hétszeres világelső abszolút magabiztos: "Célunk, hogy visszatérjünk az élre, és ehhez meg is vannak a feltételek. A vb még nem dőlt el, ezt csak a pesszimistábbak hiszik. A szezonunk nem úgy kezdődött, ahogy szerettük volna, de a helyzetünk sokkal jobb annál, mint az kívülről látszik. Sokszor balszerencsénk is volt, Ausztráliában például pontot szerezhettem volna, és Bahreinben is jól mentem a kiesésem előtt".
Ugyanez a véleménye a Ferrari csapatfőnökének, Jean Todtnak is, aki statisztikákkal is igyekezett bizonyítani, miért fognak újra nyerni.
Todt győzelemre számít
"Mióta a Ferrarinál dolgozom hetvenkilencszer győztünk, szemben a Williams negyvennyolc, a McLaren harminchat és a Renault huszonhat sikerével. Miért? Mert mindegyiküknél keményebben dolgoztunk. Az idei nehezebb kezdés csak azt bizonyítja, hogy mi is emberek vagyunk. De meglátják, San Marinótól kezdve a helyzet megváltozik, közel sem vagyunk olyan nagy gondban, mint az kívülről látszik. Az új autóval Bahreinben már jól mentünk, Imolában pedig már győzni is tudunk" - érvelt a Ferrari-főnök.
A gumikról nem szóltak
A két héttel ezelőtti teszteken, Barcelonában keveset körözött a Ferrari, de az elmúlt tíz napban erősítettek, két pályán három autóval gyakoroltak, és az autó valóban megbízhatónak bizonyult. A Bridgestone gumikról sem Schumacher, sem Todt nem nyilatkozott, az idei futamokon használhatatlan abroncsokkal nem volt gond a tesztelésen, ám az ellenfél Michelin-hez képest még mindig nagyon keveset futottak.
Három futam után a Ferrari tíz ponttal hatodik a konstruktőrök versenyében, Barrichello nyolccal hatodik, Schumacher kettővel a tizenharmadik a pilóták között.