Schumacher hosszabbításról tárgyal a Ferrarival

2005.04.21. 15:43
A világsajtó évek óta arról cikkez, hogy Michael Schumacher bármikor visszavonulhat, de Imolában, a hétvégi futam Forma-1-es helyszínén ő maga árulta el: már beszélt csapatfőnökével, Jean Todttal a 2006 végén lejáró szerződésének meghosszabbításáról.
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher továbbra sem tervezi Forma-1-es pályafutásának befejezését, sőt Imolában, a San Marinó-i Nagydíj helyszínén kiderült, már tárgyal a 2006-os idény végén lejáró szerződésének meghosszabbításáról.

Megkezdődtek a tárgyalások

Az olasz Gazzetta dello Sport újságírója azt kérdezte a Ferrari klasszisától, hogy kit látna legszívesebben a saját helyét, mire ő meglepő választ adott: "Jean Todttal már arról beszélünk, milyen feltételekkel hosszabbítanám meg a szerződésemet. Persze még csak nagyvonalakban, de szóba került a folytatás".

Michael Schumacher

Minden idők legsikeresebb F-1-es pilótája 1994-ben és 1995-ben a Benettonnal lett világbajnok, majd a maranellói istállóhoz igazolt. Visszavonulásának időpontja évek óta minden szezon elején és végén szóba kerül, de ő még egyszer sem jelölt meg konkrét dátumot.

Negyvenévesen is versenyezhet

Lehetséges utódjaként már számos tehetség neve elhangzott - Spanyolországban biztosra veszik, hogy Fernando Alonso lesz az utódja -, a Ferrari viszont még nem ismerte el, hogy keresnék Schumacher helyettesét. A múlt héten Alonso főnöke, Flavio Briatore is nyilatkozott az ügyről, kijelentette, a fiatal spanyol nem fog együtt versenyezni Schumacherrel a Ferrarinál.

"Alonso remek választás lenne, őt, Räikkönent, Massát és Webbert is kivételes pilótának tartom" - árulta el a 36 éves pilóta. A Ferrari eddig rendre két évvel tolta ki megállapodásuk lejártának a dátumát, így elképzelhető, hogy 2008 lesz a következő határidő, vagyis majdnem negyvenéves koráig a Forma-1-ben maradhat a világbajnok.

"Bahreinben legyőztem volna Alonsót"

Mit gondol, meddig versenyez Schumacher?

Schumacher beszélt a hétvégi San Marinó-i Nagydíjról is, amelyen a nehéz szezonkezdet után már győzelemre számít. "Bahreinben fél másodperccel gyorsabban tudtam volna körözni Alonsónál. Ő a határon autózott, biztos vagyok benne, ha komolyan támadtam volna, nem lett volna képes tartani velem a lépést. Az F2005 fantasztikus autó, Imolában látni is fogják, mire képes" - mondta magabiztosan.

A múlt heti teszteken valószínűleg sikerült megoldani az új kocsi problémáit, és a gumik is sokat javulhattak. Viszont az ellenfelek is teszteltek - a Renault-pilóták közül Giancarlo Fisichella új motorral indul -, és a Ferrari számára hátrányt jelenthet, hogy a Michelin-támogatta csapatok összesen kétszer annyit köröztek, mint ők az eddig gyengének bizonyult Bridgestone-abroncsokkal.