További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
A Renault az első, amely két versenyt nyert ugyanazzal a motorral
A BAR-Honda egy ideig szintén aggódhatott Jenson Button harmadik pozíciójáért, mert a futam utáni mérlegelésen az angol versenyző kocsija a minimum súlyhatár alatt volt. Az ellenőrök viszont, miután konzultáltak a BAR-mérnökeivel, vasárnap este tíz óra körül végül szabályosnak minősítették a gépet.
San Marinó-i Nagydíj módosított végeredménye:
1. Alonso (spanyol, Renault)
2. M. Schumacher (német, Ferrari)
3. Button (angol, BAR-Honda)
4. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes)
5. Szato (japán, BAR-Honda)
6. Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas)
7. Trulli (olasz, Toyota)
8. Heidfeld (német, Williams-BMW)
"Ez volt a legjobb F1-es győzelmem, Schumacher keményen üldözött, végig a maximumot kellett nyújtanom" - értékelte néhány órával a befutás után teljesítményét Alonso. - "A vége nagyon szoros lett, de 99 százalékig biztos voltam benne, hogy nem tud megelőzni. Az autó jó volt, de a motoromra nagyon vigyáznom kellett. Azt hiszem, már elárulhatom, hogy péntek óta gondok voltak vele. Emiatt köröztem keveset a szabadedzéseken, és egyáltalán nem számítottam rá, hogy győzni tudok".
Az erőforrás három hete megnyerte a Bahreini Nagydíjat, de az új szabályok szerint nem lehetett kicserélni. "A futam közben vissza kellett vennünk a motorteljesítményből, hogy kibírja a célig. Alonso tehetségét bizonyítja, hogy még így is nyerni tudott" - nyilatkozta Denis Chevrier a Renault mérnöke.
A francia gyártó idén eddig mind a négy futamon győzött, de először fordult elő, hogy pilótájuk ugyanazzal a motorral két sikert érjen el.
Todt: Válaszoltunk a kétkedőknek
A hétvégén, hazai pályáján ugyan nem győzött a Ferrari, de bebizonyította, hogy újra erős és számolni kell vele.
"Nem örülhetünk igazán, mert Barrichello autója meghibásodott, de Schumacher rendkívülit futott. Nem is szeretném tovább értékelni a futamot, a tények mindent elárulnak. A mai teljesítményünkkel válaszoltunk a kétkedőknek, akik nem hittek benne, hogy újra versenyképesek leszünk" - mondta kritikusan Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke, bár korábban az ellenfelek közül csak a toyotás Ralf Schumacher hangoztatta, hogy az olasz istálló idén nem tudja megvédeni a vb-címeit, és hétszeres világelső bátyja már az első három futamon elvesztette az esélyét az újabb sikerre. Nem kizárt persze, hogy Todt épp neki szólt vissza.
A technikai igazgató, Ross Brawn nem foglalkozott a kétkedőkkel, de magukat sem magasztalta: "Ezúttal még nem volt szerencsénk, de remélem, hogy két hét múlva már lesz, és győzelmet ünnepelhetünk".
A Bridgestone is feltámadt
A Ferrari elnöke, Luca Di Montezemolo leginkább arra emlékeztetett, ha Schumacher a vasárnapi időmérőn nem csúszik le a pályáról, nyerni tudott volna. "Ha Michael arról a helyről rajtolhatott volna, amelyikre valóban képes, biztosan győzünk. De az, hogy tizenharmaddikként indult, és második lett, bizonyítja, hogy a Ferrari visszatért, és idén is főszereplője lesz a világbajnokságnak".
Így sem spórolt viszont a jelzőkkel: "Hihetetlen verseny volt, Schumacher nagyot futott, igazi bajnok. De örülök a csapat, és főleg a Bridgestone munkájának is, és azt hiszem, a szurkolóink most azt kapták, amit várnak tőlünk".
Főleg a gumiszállító fejlődése dicséretes, abroncsaik első három futamon mutatott aggasztó teljesítménye után Imolában tökéletesen bírták a tempót.