A BAR ellen valóban eljárás folyik, mert a San Marinó-i Nagydíj utáni technikai vizsgálaton kiderült, használnak egy rejtett üzemanyagtankot is, ám a csalást még nem bizonyították rájuk. A Ferrarival pedig az a Renault-pilóta baja, hogy nem tartják be a tesztkorlátozást.
"A BAR lebukott Imolában"
"A BAR lebukott Imolában, de a Ferrari is csal. Továbbra is tesztelnek, miközben mindenki beleegyezett, hogy nem gyakorol többet harminc napnál a szezon közben" - vádaskodott a spanyol.
Azt viszont ő is elismerte, nem adták szavukat, hogy harminc napra csökkentik a szezonbeli teszteléseiket, csak a többi istálló állapodott meg egymással.
A Ferrari megmondta, nem érdekli a korlátozás
A Ferrari képviselői az idény kezdete előtt kijelentették, annyit fognak gyakorolni, amennyit akarnak, és nem tartják be a riválisok megegyezési pontjait: nem kell maximum két autóval, egy időben csak egy pályán, harminc napnál nem többet körözniük.
A múlt héten már a Toyota és a BAR-Honda vezetői is megszólták a Ferrarit, amiért nem alkalmazkodik a többséghez. Sőt, arra is utaltak, mielőbb találniuk kell valamilyen megoldást, mert ha így folytatódik, a kevesebb próba miatt hátrányba kerülnek.
Három csapat megszeghette az egyezséget
A hét elején viszont kiszivárgott, hogy a McLaren, a Red Bull Racing és Jordan is megszegte a kilenc istálló megállapodását. Ők amellett, hogy Silverstone-ban hivatalosan köröztek, a York melletti Elvington repülőtéren titokban száguldoztak. Ez akkor derült ki, amikor York város önkörmányzata csendháborításért megbüntette a reptér vezetőit. Az üzemeltető cég, az Elvington Park Ltd. viszont fellebbezett a büntetés ellen, így kitudódott a sztori.
"Öt napon keresztül tesztelték itt a kocsikat" - árulta el Ian Bailey helyi képviselő a thisisyork.co.uk című honlapnak.