További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
Az olasz gárda bukását ismét nem az autó vagy a balszerencse, hanem gumiszállítója, a Bridgestone okozta, amely újra nem tudott versenyképes abroncsokat biztosítani a világbajnok csapatnak. Az első három futamon szenvedtek a használhatatlan gumik miatt a Ferrarik, ám egyetlen menedzser, mérnök és a pilóták sem kenték - nyilvánosan - a sikertelenséget a japán cégre.
"Gumiverseny autóverseny helyett"
A barcelonai futam után viszont már elismerték, a Bridgestone miatt veszítenek. Luca Di Montezemolo, a Ferrari elnöke konkrétan kijelentette ezt, ám - kissé érthetetlen módon - igyekezett a Nemzetközi Autós Szövetséget (FIA) is bűnbaknak beállítani, mondván, Ferrari-ellenes szabályokat hozott.
"Idén olyan szabályok léptek életbe, amelyek nem alkalmazhatóak a Forma-1-ben, a céljuk az, hogy csökkentsék a Ferrari fölényét. Aggódom, mert öt futam után ugyan nagyon versenyképes az autónk, de az új előírások miatt az F1 nem autóverseny, hanem gumiverseny lett" - nyilatkozta Montezemolo a La Gazzetta dello Sportnak, annak ellenére, hogy eddig sosem panaszkodott az előírásokra, melyek szerint idén már nem lehet gumit cserélni futam közben.
"A gumikat nem mi gyártjuk"
A Bridgestone képviselője is elismerte, hogy Spanyolországban sem tudtak felérni az ellenfél Michelin szintjére, de ezt csak másodlagosan emelte ki az elnök, aki továbbra is bízik a gumiszállítójukban. Azt azért igyekezett kinyilvánítani, hogy a Ferrari jó, és egyértelműen a gumijai gátolják: "Remélem, hogy a problémáink mielőbb megoldódnak, mert a Bridgestone mindig is jól dolgozott. Eddig viszont egy kör alatt és hosszabb távon is problémáink vannak, de erre csak annyit mondhatok, a gumikat nem mi gyártjuk".
A szezon előtt szakértők és újságírók figyelmeztették a Ferrarit, nagyot kockáztatnak azzal, hogy a Bridgestone valójában csak nekik szállít gumit. (A Minardi és a Jordan nem tud segíteni az olaszoknak a fejlesztésben.)
Todt: Csak magunkat hibáztathatjuk
A vezetők biztosak voltak benne, nem lesz gond, ám Jean Todt csapatfőnök kedden már elismerte, lehet, hogy hibáztak.
"Egyedül kell küszködnünk a Bridgestone-gumikkal. Amint már sokszor mondtam, remek partner a japán támogatónk, hiszen mindenki másnál többet nyertünk vele. Pillanatnyilag viszont ha csak a legkisebb problémánk adódik, máris nyolc autó kerül elénk" - nyilatkozta. A francia menedzser nem vádaskodott az FIA ellen, és igyekezett eloszlatni a feltételezést, mely szerint panaszkodna: "Hogy panaszkodom-e? Nem, mert mi akartuk egyedüli támogatott lenni, tisztában voltunk vele, hogy reszkírozunk."
Kellene még egy élcsapat a Ferrarinak
A Bridgestone részéről Hirohide Hamashima a Gazzettának elmondta, a gondjaik épp a Ferrari privilégiumából adódnak, mert hiába tesztelnek szinte éjjel-nappal, az ellenfelek a Michelinnel úgyis többet tudnak futni. A japán cég már szűk egy hónapja felvetette, hogy szívesen látna el még egy erős istállót, aminek Jean Todt is örülne.
"Semmi kifogásunk nem lenne ellene, ha még egy élcsapat használná az abroncsaikat. Feltétlenül segítene a tesztelésben - majd igyekezett felkészíteni mindenkit, ne számítson sokkal jobb eredményre az eddigieknél - A Bridgestone-nál már az egykörös teljesítményen is dolgoznak, de kérdés, hogy mikorra lesz ennek eredménye. Talán már a következő futam előtt, esetleg két, három vagy öt verseny múlva vagy még később".
Hiba lenne leírni a Ferrarit
Mindezek ellenére Michael Schumacher és Luca Di Montezemolo is biztos a jobb folytatásban. A világbajnok már hétfőn megírta saját honlapján, hogy "csak az írja le a Ferrarit, aki nem tudja, mire képes", ráadásul szerinte "még nincs minden veszve", míg az elnök nagy elégtételben reménykedik.
"Erősek vagyunk, persze tudjuk, hogy a sportban nem lehet mindig győzni. De ha sikerül, szerintem hamarosan fog is, akkor még nagyobb lesz az elégtétel. Mindent meg kell adnunk a gumiszállítónknak a zavartalan munkához, javítanunk kell a kocsi megbízhatóságán, szerényen, eltökélten és magabiztosan kell dolgoznunk. Ezt várom el az istállótól" - jelölte meg az irányvonalat a Ferrari-főnök.
A Ferrari öt futamon csak tizennyolc pontot szerzett, Michael Schumacher harmincnégy, Rubens Barrichello harminchat ponttal van lemaradva az élen álló Fernando Alonso mögött. A konstruktőrök között ötödik a csapat, negyvenpontnyira a Renault-tól.