További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
Átgondolja a lehetőségeit
"Jövőre még nem váltok, maradok a Yamahánál. A szerződésemet ugyan még nem hosszabbítottuk meg, de ez nem lesz gond, hamarosan megegyezünk - nyilatkozta a gazzetta.it-nek. - Szabaddá válok viszont 2006 végén, és ha lesznek ajánlataim a Forma-1-ből, átgondolom a lehetőségeimet."
Az olasz sajtó biztosra veszi, hogy Rossi a Ferrarinál köt ki, hiszen tizenhárom hónapja titokban már kipróbálta az F1-es gépüket: "A Ferrarinál rengeteg barátom van, vezettem is az autójukat, de nem ez az egyetlen F1-es istálló".
Gokarttal kezdte
Akkor Fioranóban először ült Forma-1-es autó volánjához, de mindössze három és fél másodperccel maradt el a hétszeres világbajnok Michael Schumacher körrekordjától. Az olasz versenyző viszont inkább a ralihoz vonzódik, 2002-ben indult a brit vb-futamon, és hazájában már versenyt is nyert.
"Nem tudom, készen állok-e az autós váltásra. Annyi biztos, hogy gyerekkoromban előbb gokartoztam, és csak utána ültem motorra. A kocsik iránti szenvedélyem megmaradt, imádom vezetni a raligépeket. Családi vonás, mert a papám, Graziano is rajong értük" - mesélte a huszonhat éves klasszis, aki az F1-ről eddig legtöbbször lekicsinylően beszélt. Unalmasnak nevezte, ám Bernie Ecclestone, a sorozat irányítója korábban kijelentette: a Forma-1-nek Rossihoz hasonló karakterekre van szüksége.
Csak Surtees nyert két- és négykeréken is
A motorsportok történetében egyetlen ember volt, aki kettő és négy keréken is világbajnok tudott lenni. John Surtees motoron mindent megnyert, majd átült egy Forma-1-es Ferrariba, és 1964-ben azzal is világelső lett. Az angol fenomén azért váltott, mert négy motoros-vb-je után elveszítette motivációját, nem tudott továbblépni. Hasonló történhet napjainkban Rossival is, hiszen már ő sem csak az ellenfelek legyőzésére hajt.
Hat vb után csak a fejlődés motiválja
"Nem vagyok tökéletes motoros. Esőben nem megy elég jól, bár az utóbbi időben sokat javultam. Van hova fejlődnöm, ez az egyetlen kihívás, ami még szórakoztat a motorozásban. Ha már nem tudnék tovább javulni, váltanék" - mondta a Yamaha pilótája.
Davide Brivio, a japán gyár menedzsere biztos benne, hogy 2007-től négykeréken folytatja minden idők egyik legjobb motorosa: "A 2006-os szerződéssel nem lesz gond, szóban már megegyeztünk. Utána Rossi a Forma-1-be megy".
A Gazzetta dello Sport című lap is biztos ebben, sőt már a 2006-os programját is tudni vélik. Akkor szerintük Rossi elkezdi rendszeresen tesztelni a Ferrari F1-es autóját, hogy egy évvel később felkészülten ülhessen bele a futamokon is.
Barrichello helyére mehetne Rossi
Egyelőre persze korai lenne mindezt biztosra venni, Michael Schumacher kontraktusa épp akkor jár le, amikor Rossi érkezne, ám maga árulta el, hogy már tárgyalnak a hosszabbításról. Az utóbbi hónapokban Fernando Alonso és Kimi Raikkönen neve is felmerült, mint a Ferrari lehetséges leendő pilótája. Ők viszont nem jelentenének konkurenciát a Moto GP bajnokának, az ugyanis, hogy első számú versenyzőnek szerződtessék, kizárható. Rossi érkezése inkább Rubens Barrichello távozásához köthető, és a brazil megállapodása éppen akkor fut ki, amikor utódja érkezne: 2006 végén.