További Forma-1 cikkek
- Coming out után: mutatjuk, ki Ralf Schumacher párja
- Közösségi oldalán coming outolt a hatszoros F1-es futamgyőztes Ralf Schumacher
- Bejelentést tett az FIA az F1-es sprintfutamokról
- Lando Norris útját járhatja az F1 felé száguldó magyar tini
- Lewis Hamilton majdnem három év után győzött: behúzta hazai versenyét, a Brit Nagydíjat
Az utóbbi években Michael Schumacher mindig esélyesként érkezett a sorozat legkülönlegesebb versenyére, idén viszont 34 pont a hátránya a vb-t vezető Fernando Alonso mögött.
"Nagy kihívás"
A világbajnok idén eddig gumigondokkal küszködött, így érthető, hogy visszafogottan várja a versenyt. "Szeretek itt vezetni, igaz, ezúttal nehezebb lesz a dolgom, mert a rajtpozíció eldöntheti a futam végeredményét is. Nagy kihívás, de eszemben sincs feladni, hiszen a sportban bármi megtörténhet" - írta saját honlapján Schumacher.
A Ferrari problémáinak súlyosságát jelzi, hogy Schumacher még kedden is tesztelte a gumikat: nem is keveset, Fioranóban 81 kört tett meg.
Az olasz cég elnöke, Luca Di Montezemolo is elismerte a spanyolországi kudarc után, hogy istállóját a gumik hátráltatják. Legutóbbi médiaszereplésekor - egy olaszországi ipari konferencián - kijelentette, ez az egyetlen gondjuk. "Ha a gumijaink is olyan jók lennének, mint a fékjeink, minden versenyt megnyernénk" - igyekezett kicsit kedveskedni a Ferrari fékrendszerét gyártó Brembo képviselőinek is, de tény, a Bridgestone termékein kívül minden jól működik az F2005-ös kocsin.
Alonso szerint Monacóban a pilóta számít
A Ferrarinál sokkal nyugodtabban készülhet a Renault, amely idén öt futamból négyet nyert meg és tavaly győzött Monacóban. Fernando Alonso ennek ellenére higgadt, a Mundo Deportivo című lapban a városi pálya nehézségeit elemezte.
"Monacóban nem hibázhatsz, mert azonnal a korlátnak ütközöl. Jó kocsi is kell a győzelemhez, de a szűk pályán a pilóta teljesítménye többet számít, mint általában. A szokásostól eltérően állítjuk be a gépeket, amihez nem könnyű alkalmazkodnunk" - mondta a 23 éves spanyol pilóta.
A Monacói Nagydíj első szabadedzése csütörtökön délelőtt tizenegykor kezdődik. Péntek szünnap, a körözés szombaton folytatódik, a futam pedig szokás szerint vasárnap délután két órakor rajtol.