További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
1997 óta csatáznak egymással
Ralf Schumacher itt Michael előtt
A történtek óta a német sajtó már háborúról ír, ám nem ez volt az első eset, hogy a két Schumacher túl közel került egymáshoz futam közben.
Csatájuk 1997 szeptemberében, a nürburgringi Luxemburgi GP-n kezdődött, amikor a világbajnokságért harcoló Michaelt a Jordanben ülő öccse ütötte ki a versenyből. A karambol rögtön a rajt után, az első kanyarban történt: a ferraris a két Jordan előtt haladt, ám azok összekoccantak, Ralf kocsija a levegőbe repült, majd földetéréskor bátyja gépének csapódott. Mindketten a kavicságyban végezték.
"Nem volt elég hely. Fisichella belém jött, az autóm fölrepült, majd Michael kocsijának ütköztem. Nagyon veszélyes pillanat volt, örülnünk kell, hogy senki nem sérült meg" - mondta a fiatalabbik testvér.
Egyet értett vele Michael is: "Sajnálatos, hogy megtörtént, de senkit nem lehet hibáztatni, versenybaleset volt. Persze álmomban sem gondoltam, hogy egy napon összeütközök Ralffal."
Az idősebb Schumacher elengedte öccsét
Egymás mellett, a dobogón
Vita nem lett a dologból, ám két évvel később, 2000-ben, a Brit GP-n már Michael hidegvére kellett, hogy ne balesettel érjen véget kettejük viadala. Nem sokkal a rajt után Ralf a Bridge-kanyarban ment el a Ferraris mellett, és utóbbinak fékeznie kellett, hogy ne ütközzenek össze. "Nagyon határozottan jött, és nem akartam megkockáztatni, hogy kicsússzunk, ezért elengedtem" - mondta a leintés után Michael.
A csapatérdek erősebb, mint a családi kötelék
Két hónap sem telt el, Barcelonában újra találkoztak. Michael harmadik volt, bal hátsó kereke viszont defektet kapott, és a Ferrarija folyamatosan lassult. Ralf, mögötte a szintén ferraris Barrichellóval hamar utol is érte, és a Williams-BMW az előzéssel is megpróbálkozott. A jóval tapasztaltabb világbajnok viszont könnyedén visszaverte, sőt, a külső ívre szorította, így Barrichello mindkettejük mellett elment.
Az olasz csapat Michael Schumacher menőverének köszönhetően legalább az egyik autójával a dobogóra került, a williamses Ralf viszont leszorult onnan. Hivatalosan nem kritizálták egymást, de a tudósítások szerint Ralf nagyon kiakadt, és egy fagyos légkörű beszélgetésen zárták le az ügyet.
"Így kell versenyeznünk, sajnos"
Ralf Schumacher még a Williamsben
"Nem úgy indultam, ahogy szerettem volna, és megláttam Ralfot, amint a belső íven közeledett. Nem engedhettem el, ezért maximálisan kihasználtam a szabályokat, egyszer változtattam irányt, és megerősítettem a helyzetem. Manapság így kell versenyeznünk, sajnos" - mondta a Ferrari-pilóta. Ralf ezúttal sem panaszkodott rá, de Frank Williams csapatfőnök elárulta, találkozójukon "Ralfot nem győzte meg a bátyja".
A tartózkodó Ralf
Egy évvel később a Ferrari az új autóját Brazíliában vette be, és a gép még nem volt gyorsabb, mint a többi kocsi. Michael Schumachert öccse szinte az egész versenyen át üldözte az első helyért, de annak ellenére, hogy végig a sarkában volt, egyszer sem próbálta megelőzni. A Ferrari végül fél másodperc előnnyel győzött.
Két éve, 2003-ban a Ferrari a szezon közepére veszített előnyéből, Kanadában a Schumacherek harcoltak a győzelemért. Pontosabban mentek egymás mögött, mert hiába volt végig centikre bátyjától Ralf, egyszer sem próbálkozott. A célban hét tizedmásodperc volt köztük.
Majdnem Michael vb-címébe került a vetélkedés
Michael Schumacher és a Ferrari-csapat
Épp az ehhez elengedhetetlen nyolcadik helyen haladt, ám mögötte öccse úgy támadta, mintha az elsőn lett volna. Szinte milliméterekkel ment mögötte, ahol csak tudta, kidugta az orrát. A sikánban viszont Michael előtt a toyotás Da Matta túl korán fékezett, a Ferrari lehúzott az ívről, hogy elkerülje koccanást, ám Ralfnak már nem maradt elég ideje, így a bátyjának koccant.
A piros autó nem sérült meg, de a Williams-BMW első szárnya letört, és ki is csúszott a pályáról, majdnem magával sodorta a Ferrarit is. Mivel a futam végén Michael világbajnok lett, már csak az ünnepléssel, nem pedig forrófejű fivérével foglalkozott.