További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
A hétvégén túlságosan is eldurvult a helyzet
A legnagyobb gyári csapatok, kiegészülve a Red Bull-lal és a Minardival, nem hajlandóak aláírni a sportágat meghatározó új Concorde-szerződést, mert az számukra kedvezőtlen - főleg technikai - szabályokat tartalmazna, amelyeket Mosley talált ki. Sőt, egy ellen Forma-1, a GPWC (Grand Prix World Championship) létrehozását tervezik.
A hétvégén, Silverstone-ban még úgy tűnt, egyre inkább eldurvul a harc, a sportvezető már-már fenyegetőzött nyilatkozataiban, míg Bernie Ecclestone, az F1 legnagyobb hatalmú irányítója kijelentette: csak a megállapodást már korábban aláíró Ferrarira van szüksége, a többiek alapíthatnak olyan sorozatot, amilyet csak akarnak.
Végre tárgyalni fognak
A Guardian angol lap viszont úgy értesült, nem csak Briatore akar megállapodni, de Mosley is kezd törekedni a kompromisszumra: tárgyalásra hívta Ron Dennis McLaren- és Chris Horner Red Bull-főnököt az FIA monacói központjába, hogy új technikai megoldásokat mutasson be nekik.
Mosley egy olyan speciális akkumulátort építtetne az F1-es kocsikba, amely összegyűjti a fékezésekkor felgyűlő hőenergiát, majd azt a motorteljesítmény növelésére fordítja. A rendszer nagyjából 60 lőerő pluszteljesítményt tudna biztosítani az erőműnek mintegy öt másodpercen át, így leginkább az előzésekkor segítene.
A közvélemény kutatás is segíthet
"A gyártók nagyon lelkesen reagáltak a projektre" - árulta el Mosley a Guardiannak. Az FIA első embere valószínűleg a szervezet legutóbbi közvélemény-kutatásának eredménye miatt is találta ki a különleges módosítást, ugyanis kiderült: a szurkolók legnagyobb része több előzést akar látni a futamokon, ugyanakkor szeretné, ha az F1 technikai vezető szerepe megmaradna.
Mosley új szabályterveiben kiirtaná a legfejlettebb technológiai eszközöket az autókból, ám úgy tűnik hajlandó változtatni elképzelésein.
Utcai Toyotában már van hasonló megoldás
"Olyan kihívás ez, amelyet nagyon szívesen kipróbálnánk. Egyértelmű, hogy érdekelne a megvalósítása" - nyilatkozta Martin Withmars McLaren-igazgató az akkumulátorról.
Mosley arra is törekszik, hogy az újítások ne álljanak messze a mindennapi technikáktól, ezt pontosan tükrözi az energiagyűjtő alkatrész ötlete is: a Toyota már alkalmaz hasonló megoldást a közúti Prius modelljében, amelynek hagyományos motorja mellett villanymotorja is van.
"A Ferrari nem minden ötlete jó, és az FIA sem tévedhetetlen. De a többiekkel együtt ki tudnánk találni valamilyen megoldás, ha másért nem, legalább hogy a politikai helyzetet rendezzük" - nyilatkozta Ross Brawn, a Mosleyval összhangban lévő Ferrari technikai igazgatója.
Sam Michael, a Williams-BMW technikai főnöke is konszenzust sürget: "A csapatoknak le kell ülniük Mosleyval, és meg kell tárgyalniuk a Forma-1 jövőjét, mert a politikai csata valós probléma".
A McLaren főtervezője, Adrian Newey ritkán szólal meg, ám ezúttal ő is elmondta véleményét. "Remélem, valamit ki lehet találni, mert nem tudom elképzelni, hogy két széria legyen az eddigi Forma-1 helyett. Az tragédia lenne".