Megpördültek, de szeretik
Sokan meg is pördültek rajta a szombati időmérőn, ennek ellenére kifejezetten tetszik a pilótáknak. A vonalvezetése leginkább a brnói motoros pályáéhoz hasonlítható: első és utolsó harmada nagyjából megegyezik azzal, és ugyanolyan dimbes-dombos is, mint a csehországi, csakhogy ezen az ellentétes irányba, órajárással ellenkezőleg haladnak.
Meglehetősen kevés az efféle 'fordított' pálya az F1-ben, Brazíliában és San Marinóban fordulnak legtöbbször balra.
Érdekes és látványos
A pályacsíkot Hermann Tilke tervezte, korábban ő rajzolta meg a malájziai, a bahreini és a kínai nyomvonalat is, illetve alakította át a hockenheimi kört. A felsoroltakkal szemben viszont a törökországi kevésbé kanyargós, gyors, élvezetes fordulók vannak benne.
A vasárnapi futam 57 körös lesz, így a szokásos, 300 kilométernél valamivel hosszabb távot teszik meg az autók. A legkedvezőbb tankolási taktikára csak tippelni lehet, kétszer, esetleg háromszor állhatnak ki a legjobbak.