További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
Tízmilliárd darabja
Nem tudni pontosan, mennyit fizetett az osztrák milliárdos energiaital gyártó, Dietrich Mateschitz a sorozat legkisebb csapatáért, de az f1racing.net úgy értesült, 50 millió dollár (10 milliárd forint) körül költött az üzletember.
Az összeggel így kevesebb, mint egy éven belül 100 millió dollárt (20 milliárd forint) áldozhatott Forma-1-es istállókra, hiszen múlt novemberben hasonló összegért juthatott a Jaguarhoz is, amelyből a Red Bull Racinget létrehozta.
Több csapat, több reklám
Dietrich Mateschitz
Mateschitz döntését több tényező is motiválta, a legkézenfekvőbb, hogy az új gárdával még két Red Bull-színekben pompázó autó lesz a rajtrácson, illetve kettővel több pilóta flangál a paddockban az üdítő emblémájával ellátott overallban.
A második csapat neve egyelőre nem ismert, ám elképzelhető, hogy 20 év után eltűnik a Minardi név a Forma-1-ből.
Az újonc csapat és a már meglévő egymástól függetlenül működik majd, a pályán ellenfelekként küzdenek. Pilótái valószínűleg Vitantonio Liuzzi és az amerikai Scott Speed lesznek, míg az autóba Cosworth-motor kerül.
Nem Stoddart lesz a főnök
Előbbiek közül Liuzzi futamokon is indult idén, de mivel rendre gyengébben teljesített, mint váltótársa, Christian Klien, kikerült a versenyzők közül. A pénteki szabadedzéseken viszont rendszeresen tesztelt, míg Speed az észak-amerikai futamokon vezetett pénteken. A Red Bull állandó pilótája David Coulthard, neki természetesen sosem kell pihennie.
Nem tudni biztosan azt sem, ki lesz a csapat főnöke. A Minardi eddigi tulajdonosa, Paul Stoddart a megállapodás értelmében nem maradhat a gárda élén, ám elképzelhető, hogy tanácsadóként számítanak rá.
Nemsokára eléri a 400 milliót
Kizárható, hogy Mateschitz állna a team élére, ő továbbra is a finanszírozással foglalkozik. Lesz is dolga bőven, hiszen első számú alakulatára idén 150-170 millió dollárt (30-32 milliárd forint) költött, és ha a Minardiból sikeresebb csapatot szeretne, az is belekerül majd ugyanennyibe.
A kontó így már 300 millió körül mozog, és akkor még nem számoltuk azt a 100 milliót, amit a vásárlásra költött.
1. A Red Bullnál több a tehetséges pilóta, mint az elérhető autók száma. Ez azt jelentette, hogy az új versenyzőket két módon juttatjuk kocsihoz: vagy egy másik csapatban, a saját autóink számát növeljük. Hosszas megfontolás után a Red Bull úgy döntött, a második lehetőséget választja, azaz emeli a versenyautók számát.
2. A Forma-1 jelenlegi helyzetét vizsgálva a vállalat úgy véli, hogy a második csapat nemcsak a jelenlegi forrásait őrizheti meg, de a jövőben saját bevételhez is juthat, míg végül szinte önfinanszírozó lesz.
3. Az akvizíció nyomán a Red Bullnak immár két szavazata lesz a Forma-1 jövőjét illető kérdésekben.