További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
A szombati esőben megkavarodott rajtsorrend miatt nem tűnt úgy, hogy lesz esélye a finn pilótának, sőt, a start után sem lett favorit: az első körben előbb csapattársával, Juan pablo Montoyával értek össze, majd a sikánnál a pályát is elhagyta.
Montoya keményen ütközött
Az élen az első kockából Ralf Schumacher állt az élre, Giancarlo Fisichella és Jenson Button követték őt. A kör végén viszont Jacques Villeneuve véletlenül a fűre szorította a külső íven előzni akaró Juan Pablo Montoyát, aki a gumifalnak, illetve a szalagkorlátnak csapódott. A McLaren-Mercedes egész bal oldala megsemmisült, a biztonsági autó jött a pályára.
Öt körön át tartotta a mezőnyt a lassú kocsi, az újraindulásnál a tizennegyedikként rajtolt Michael Schumacher már hatodiknak jött föl, Alonso nyolcadiknak, Raikkönen pedig tizenkettediknek. Hamarosan a három pilóta beérte egymást, és nagy csata kezdődött. A hétszeres világbajnok lassabb volt, mint fiatal ellenfelei, sokáig tartotta is őket, de Alonso végül egy kemény manőverrel a pálya leggyorsabb kanyarjában kívülről leelőzte.
2 G. Fisichella Renault + 1.633
3 F. Alonso Renault + 17.456
4 M. Webber Williams + 22.274
5 J. Button BAR + 29.507
6 D. Coulthard Red Bull + 31.601
7 M. Schumacher Ferrari + 33.879
8 R. Schumacher Toyota + 49.548
9 C. Klien Red Bull + 51.925
10 F. Massa Sauber + 57.509
11 J. Villeneuve Sauber + 58.221
12 R. Barrichello Ferrari + 1:00.600
13 T. Sato BAR + 1 kör
14 T. Monteiro Jordan + 1 kör
15 R. Doornbos Minardi + 2 kör
16 N. Karthikeyan Jordan + 2 kör
17 C. Albers Minardi + 4 kör
Nem értek célba:
18 J. Trulli Toyota + 43 kör
19 A. Pizzonia Williams + 44 kör
20 JP. Montoya McLaren + 52 kör
Csodás Schumacher-Raikkönen-Alonso
Raikkönennek ekkor még erre nem volt lehetősége, Schumacherrel egyszerre mentek a boxba, és együtt is jöttek ki, változatlan sorrendben. Mindketten Alonso elé kerültek viszont, és ezúttal a finn szenvedett néhány kört, mígnem a célegyenes végén, az első kanyarba fordulva, szintén kívülről ment el a ferraris mellett.
Azonnal meg is lógott, otthagyva Alonsónak Schumachert, de az idei világbajnoknak is sikerült eljönnie néhány körrel később: Raikkönenhez hasonlóan jutott elé, a külső íven.
A McLaren-taktika tökéletes volt
A futam kétharmadánál már Giancarlo Fisichella vezetett, mert Ralf Schumacher a három kiállásos taktikájával jócskán visszacsúszott.
Jenson Button és Mark Webber haladtak szűk húsz másodperccel mögötte, és csak utána jött Raikkönen Alonsóval. A finn beérte az előtte lévőket, Alonso viszont tankolni ment, és visszaesett. Előbb Fisichella, majd a Button-Webber kettős is megállt - másodszor - üzemanyagért, így Raikkönen került az élre, ám neki még tankolnia kellett.
Az utolsó körben előzött
Utolsó pit stopját a 45. körben, nyolccal a vége előtt letudta, és másodiknak érkezett vissza, nyolc másodpercnyire Fisichellától. Alig hat kör alatt viszont a hátrányt ledolgozta, majd az utolsó kör első kanyarjában, a célegyenes végén, a külső versenyvonalon megelőzte az olaszt. Nyugodtan teljesítette az utolsó kilométereket, és győzött.
A két Renault lett a második - Fisichella - , illetve a harmadik - Alonso -, így a konstruktőr-világbajnokságban két ponttal átvette a vezetést a francia istálló.
Kimi Raikkönen idén hetedszer nyert futamot - Alonsónak csak hat van - összesen kilenc győzelemnél tart. Az idei utolsó nagydíjat egy hét múlva, Kínában rendezik.
Giancarlo Fisichella: "Remek eredmény nekem ez a második hely, Raikkönen annyival gyorsabb volt nálam a célegyeneseben, hogy nem tehettem semmit. Mondjuk nem is jöttem ki túl jól az utolsó kanyarból."
Fernando Alonso: "Nem volt már vesztenivalóm, hiszen megnyertem a vb-t két hete, így aggodalom nélkül hajthattam. Az autó jól is ment, úgy érztem, gyorsabb vagyok, mint Raikkönen, de nem sikerült előznöm, mert a tankolásaim után mindig lassabb autók közé keveredtem".
A Japán Nagydíj körről körre
6.57: A szombati esőzések után süt a nap Szuzukában. Jarno Trulli a depóból indul, a másik Toyota viszont Ralf Schumacherrel az élről.
7.00: Az autók elindultak a felvezető körre.
7.03: Rajt - Button motorjából füst csapott föl közvetlenül a rajt előtt, de elindult a mezőny. Ralf Schumacher tökéletesen jött el, mögötte Fisichella, majd Button következik. Szato és Barrichello az első kanyarban a kavicságyba csúsztak, de visszajöttek.
1. kör: Montoya az utolsó kanyarban lecsúszott az ívről, és legyalulta McLarenjének a bal oldalát, majd a pályán állt meg. Kemény ütközés volt, a Safety Car a pályán.
2. kör: Lassított a mezőny, Barrichello és Szato is a boxban járt egy kis javításra.
2 K. Räikkönen McLaren 104
3 M. Schumacher Ferrari 62
4 JP. Montoya McLaren 60
5 G. Fisichella Renault 53
6 J. Trulli Toyota 43
7 R. Schumacher Toyota 39
8 R. Barrichello Ferrari 38
9 J. Button BAR 36
10 M. Webber Williams 34
11 N. Heidfeld Williams 28
12 D. Coulthard Red Bull 24
13 J. Villeneuve Sauber 9
14 F. Massa Sauber 8
15 T. Monteiro Jordan 7
16 A. Wurz McLaren 6
17 C. Klien Red Bull 5
18 N. Karthikeyan Jordan 5
19 P. de la Rosa McLaren 4
20 C. Albers Minardi 4
21 P. Friesacher Minardi 3
22 A. Pizzonia Williams 2
23 T. Sato BAR 1
24 V. Liuzzi Red Bull 1
3. kör: A biztonsági kocsi mögött haladnak az autók. Michael Schumacher a hetedik, Fernando Alonso a nyolcadik helyre jött előre az első kör után. Raikkönen a sikánban hibázott, ő a tizenkettedik.
6: A pályamunkások még mindig a szalagkorláton dolgoznak, valószínűleg az is megsérült. Barrichello újra a boxban járt.
7: A kör végén a biztonsági kocsi elengedte a mezőnyt.
8: Michael Schumacher már az újraindulásnál megelőzte Klient, és hatodiknak jött föl. Alonso az utolsó kanyarban próbálta megelőzni Klient, de az osztrák kiszorította, így a spanyol átment a füvön, így került a Red Bull elé.
9: Alonso egy kör alatt befogta Michael Schumachert.
10: A williamses Antonio Pizzonia kicsúszott, és a kavicsban ragadt. Alonso Renault-ja lelassult, Klien vissza is előzte. Jarno Trulli a sikánban pördült, majd állt meg az aszfalton. Szatóval ütközött össze, a japán továbbment, ám lehet, hogy ő volt a hibás. Trulli autóját letolták.
11: Alonso kocsija visszagyorsult, Klient támadja. Raikkönen a kilencediknek jött föl.
12: Alonso visszaelőzte Klient. Ralf Schumacher az élről állt ki tankolni.
13: A vezető Toyota kevés benzint kapott, ki is szorult az első nyolcból. Fisichella, Button, Coulthard, Webber, Michael Schumacher, Alonso, Raikkönen, Klien, Ralf Schumacher a sorrend.
14: A versenybírák vizsgálják Montoya balesetét, illetve a Szato-Trulli konfliktust. A kolumbiait Villeneuve szoríthatta le a pályáról. Alonso futotta a leggyorsabb kört, ismét utolérte Michael Schumachert.
2 McLaren 174
3 Ferrari 100
4 Toyota 82
5 Williams 64
6 BAR 37
7 Red Bull 30
8 Sauber 17
9 Jordan 12
10 Minardi 7
15: Már Raikkönen a leggyorsabb a pályán, mindjárt beéri Schumacheréket.
17: Schumacher fantasztikusan jön ki a Spoon-kanyarból, és ezzel akkora előnyt szerez, hogy Alonso nem tudja megelőzni. Raikkönen beérte őket.
18: Alonso a célegyenes végén próbálkozott, Schumacher 'kiszélesítette' az autóját, kívül pedig esélye sem lehetett a spanyolnak. A kör végén a 130R-kanyarban elment Alonso, bár manővere nem volt veszélytelen. Persze remek előzés volt.
20: Alonso elhúzott, Raikkönen támadja Michael Schumachert. A világbajnok a leggyorsabb a pályán.
21: Fisichella állt ki tankolni, majd egy körrel később Button és Alonso is. Az angol sokáig tankolt. Coulthard vezet, Webber második, Michael Schumacher a harmadik, Raikkönen a negyedik helyen.
22: Coulthard és Webber tankoltak, de az ausztrál jött vissza előbb. Vezet a Schumacher-Raikkönen páros.
23: Alonso nincs az első nyolcban. Fisichelláé a harmadik hely, a Schumacher-Raikkönen csata folytatódik. Alonso a kilencedik helyen.
25: Egyszerre ment a boxba Schumacher és Raikkönen, a német megtartotta előnyét. A páros Coulthard elé jött vissza az ötödik-hatopdik helyre, Alonso valahol hibázhatott, mert csak kilencedik.
26: Féltávnál Fisichella, Ralf Schumacher, Button, Webber, Michael Schumacher, Raikkönen, Coulthard a sorrend. Ralf Schumacher másodszor is tankolt.
27: Raikkönen a célegyenes végén, külső íven megelőzte Michael Schumachert, Alonso is beérte újra a hétszeres bajnokot.
30: Raikkönen 2,5 másodperccel elhúzott Schumacheréktől, Alonso még mindig nem boldogul a Ferrarival.
32: A sikánt elrontotta Schumacher, nem tudott rendesen kigyorsítani, így a célegyenes végén Alonso kívülről elment mellette. Óriási csata volt.
33: Raikkönen utolérte Webbert, aki a harmadik. Alig valamivel van előttük Button.
35: Albers Minardija a boxban gyulladt ki, de hamar eloltották.
36: Alonso jött ki tankolni, nyolcadiknak jött vissza.
37: Fisichella 19 másodperccel vezet, Button, Webber, Raikkönen együtt mögötte. A vezető pilóta a kör végén másodszor tankolt.
38: Fisichella a Button-Webber-Raikkönen trió mögé jött vissza.
40: Button és Webber jártak a boxban egyszerre, Webber megelőzte az angolt. Raikkönen és Michael Schumacher majdnem féltávnál tankoltak, kérdéses, hogy jönnek-e még egyszer.
41: Raikkönen átvette a vezetést, Fisichella a második, Michael Schumacher a harmadik helyen.
42: Michael Schumacher üzemanyagot vett föl másodszor is.
43: Raikkönen nyolc másodperccel vezet, McLaren-szerelőket még nem látni a boxutcán.
44: Ralf Schumacher harmadszor is benzint kapott.
45: Raikkönen is kijött másodszor, és visszajött másodiknak. A finn pilóta az utolsó helyről indult.
46: Fisichella, Raikkönen, Webber, Alonso, Button, Coulthard, Michael és Ralf Schumacher a sorrend.
48: Alonso megelőzte Webbert, bár az ausztrál leszorította a pályáról a spanyolt. Veszélyes manőver volt, Alonso ügyesen ment el.
50: Raikkönen egy másodpercre van Fisichellától, három kör a végéig.
52: A célegyenes végén próbálkozott Raikkönen, de Fisichella lezárt.
53., utolsó kör: Raikkönen az első kanyarban megelőzte, körbeautózta Fisichellát. A finn mclarenes megnyerte a Japán Nagydíjat.