További Forma-1 cikkek
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
Két szárny egy helyett
Az eddigi egy részes, két hátsó kerék között elhelyezkedő elemet kettébontanák, és a kerekek mögé helyeznék. Alul, nagyjából a hátsó tengely szintjén ugyan össze lennének kapcsolva, de valójában két külön álló alkatrészről lenne szó.
A CDG (Centreline Downwash Generating - körülbelül: középre irányuló leszorítószerkezet) nevű szerkezet az autó mögött úgy alakítaná a légáramlásokat, hogy a hátsó kocsira ható leszorító erő növekedne, így a gépek a kanyarokban egymáshoz közelebb haladhatnának, és könnyebb lenne előzni.
Több előzést várnak tőle
"Az új kutatási eredmény meghatározhatja a Forma-1 jövőjét. A szárny bevezetésével kielégíthetnénk a rajongók vágyait, kerék kerék elleni küzdelmet biztosítanánk több előzéssel" - írta a közleményben Max Mosley, az FIA elnöke.
A két szárny valójában egy (fotó: FIA)
A sportszövetség idén csökkentette a kocsikon található szárnyak méretét, hogy biztonságosabb és izgalmasabb legyen a verseny, de az előzés problémáját, vélik a FIA-nál, nem sikerült megoldaniuk.
Már 2007-ben használnák
"Reméljük, hogy a csapatok együttműködnek velünk a radikális légterelő kialakításában, hogy annak aerodinamikai előnyeit már 2007-ben kihasználhassuk, és ne kelljen 2008-ig várnunk" - írta még Mosley.
A Forma-1-et meghatározó Concorde-szerződés jelenlegi változata 2007 végén jár le, tárgyalnak a meghosszabbításáról, de az FIA és a csapatok egyeztetésein folyamatosan ellentétek akadtak.
Hétfőn több tervről is tárgyalnak
Mosley szerint szükséges az új szárny bevezetése, annak ellenére, hogy a szezon végi Japán Nagydíjon nem volt gondjuk az előzéssel a pilótáknak. A világbajnok Fernando Alonso tizennégyszer ment el társai mellett, a futamgyőztes Kimi Raikkönen pedig az utolsó körben a mezőny egyik leggyorsabb kocsiját, Giancarlo Fisichella Renault-ját előzte meg, és vette át a vezetést.
Az új hátsó légterelő terveit hétfőn mutatják be az istállóknak, azon a londoni ülésen, amelyen Mosley a csapatfőnökökkel a kvalifikációs rendszer megreformálásáról, a kerékcserék engedélyezéséről és a pénteki harmadik autók eltörléséről is tárgyal.