Új időpontban a magyar F1-futam

2005.10.26. 16:32
Jövőre az ideihez képest egy héttel később, augusztus 6-án rendezik a Forma-1-es Magyar Nagydíjat. A Motorsport Világtanács szerdán véglegesítette a 2006-os versenynaptárat, az új időmérő lebonyolításának körülményeit és a gumiszabályokat.
Összeállította és elfogadta a 2006-os Forma-1-es versenynaptárat szerdán, Rómában, a Motorsport Világtanács.

A futball-vb-hez igazodik a program

A menetrendben jó néhány futam időpontja változik az ideihez képest, a Magyar Nagydíjat egy héttel később, augusztus 6-án rendezik. Az első verseny a Nemzetközösségi Játékok miatt ezúttal nem Ausztráliában, hanem Bahreinben lesz, március 12-én, a melbourne-i viadal április 2-án következik.

Előbbre kerül a nürburgringi Európa GP, amely május 7-én, illetve - a júniusi futball-vb miatt - a Brit Nagydíj, amely a tradicionális július eleji-közepi időpont helyett június 11-én következik. A focitorna idején csak a tengerentúlon tartanak versenyeket, Kanadában, majd az Egyesült Államokban.

Brazília zárja az idényt

A többi nagyjából változatlanul követi egymást, egészen a szezonzáróig, amely ezúttal nem Kínában, hanem Brazíliában lesz, október 22-én. (Dél-Amerikában egyelőre nem véglegesítették az interlagosi pálya F1-es szerződését, de várhatóan hamarosan rendeződik az ügy.)

A szervezet további fontos döntéseket hozott az új szabályokkal kapcsolatban, véglegesítette a kiütéses kvalifikációs rendszer részleteit.

Harmadolt kvalifikáció

A három részre osztott időmérő első tizenöt percében az összes, húsz autó körözhet, a végén a leggyengébb öt kiesik. Ők alkotják a rajtrácsot a 16-20. pozíció között.

A harmad végén a köridőket törlik, a megmaradt tizenöt autó újabb negyedórát futhat, melynek végeztével ismét kihullik az öt leglassabb. A 11-15. helyen osztoznak, eredményeik alapján. A többiek időit ismét törlik.

A végső húszperces részben a megmaradt tíz autó lehet a pályán, annyi kört tesznek meg, amennyit akarnak, a leggyorsabb megszerzi az első rajthelyet. A többiek a másodiktól a kilencedik pozícióig sorakoznak föl a startnál.

Bonyolult tankolási rend

A 2006-os versenynaptár
Bahreini Nagydíj március 12.
Malajziai Nagydíj március 19.
Ausztrál Nagydíj április 2.
San Marinó-i Nagydíj április 23.
Európai Nagydíj május 7.
Spanyol Nagydíj május 14.
Monacói Nagydíj május 28.
Brit Nagydíj június 11.
Kanadai Nagydíj június 25.
Egyesült Államok Nagydíja július 2.
Francia Nagydíj július 16.
Német Nagydíj július 30.
Magyar Nagydíj augusztus 6.
Török Nagydíj augusztus 27.
Olasz Nagydíj szeptember 10.
Belga Nagydíj szeptember 17.
Japán Nagydíj október 1.
Kínai Nagydíj október 8.
Brazil Nagydíj október 22.

Kereket cserélni és tankolni is lehet egészen az utolsó harmad végső tíz percének kezdetéig. A tíz legjobbnak viszont a döntő periódust annyi benzinnel kell kezdenie, amennyivel a futamon indulni szeretnének. A hátsó tíz kocsit a kvalifikáció után a rajtig bármikor megtankolhatják, a jobbik tízet viszont nem, maximum azt a mennyiséget tölthetik vissza, amelyet elhasználták a húsz perc alatt.

A háromnapos hétvégén hét garnitúra száraz abroncsot használhat minden pilóta, a futamon bármikor lehet kereket cserélni, tankolni szintén.

Új csapatok jöhetnek

A Világtanács figyelembe vette, hogy hamarosan egy vagy két új istálló csatlakozhat a mezőnyhöz, ennek megfelelően huszonkét autó esetén hat-hat esik ki az első két harmadban, huszonnégy esetén szintén annyi, és a végén a legjobb tizenkettő csatázik a pole pozícióért.

További fontos döntés a kettős hátsószárny-rendszer alkalmazása slick abroncsokkal, egyetlen gumiszállítóval 2008-tól kezdve, illetve, ha a Forma-1 technikai bizottságának nyolcvan százaléka - a tíz tagból nyolc - rábólint idén decemberig, már 2007-től.