Felül: a régi szárny leszórító ereje,
alul az új szárny hatása
Kattintson a nagyobb képért!
Forrás: FIA
Tetszik, de ismeretlen
A hétvégén az istállók vezető mérnökei alkotta Technikai Bizottság megvizsgálta az új rendszer terveit, és egyhangúlag - tízből tíz tag - elutasította a 2007-es bemutatást.
A szakemberek szerint túl kevés egy év, hogy biztonsággal kipróbálják és bevezessék, mivel egyelőre csak elméletben ismerik a hatásait.
Csak csúszik egy évet
Az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) egyik szóvivője szerint a CDG (Centreline Downwash Generating - középső leszorítóerőt serkentő) nem bukott meg, csupán tizenkét hónappal később kezdik használni. "Pozitívan beszéltek a megoldásról, csupán annyi változott, hogy 2008-ban állunk át a kettős szárnyra" - idézte a referenst a Reuters hírügynökség.
A módosított hátsó légterelőtől azt várják, hogy megkönnyíti az előzést, így látványosabbak lesznek a futamok. Két egymást követő autónál talán beválik, de egyelőre nem tudni, több kocsi esetén mi lesz a hatása.
Negyven éve az egy nagy szárny a nyerő
Az F1 legelismertebb tervezője, a McLarentől a Red Bullhoz igazolt Adrian Newey támogatja a CDG használatát, bár a hatvanas évek közepe óta egy széles hátulsó spoilerrel építik az Forma-1-es autókat.