További Forma-1 cikkek
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
Százmillióval már lehessen nyerni
Max Mosley FIA-elnök célja, hogy újra előtérbe kerüljenek a független istállók, és már 100 millió dollárból versenyképes alakulatot lehessen létre hozni. Napjaink óriási költekezése - két autógyártó is 400 millió euró körüli költségvetéssel számol évente - hosszabb távon megölheti a Forma-1-et, állítja Mosley.
A költségcsökkentés elérésére szabvány motor- és váltóelektronikát vezetnek be, a kocsik tömegét 605-ről 550 kilogrammra csökkentik, hogy ne kelljen drága ballasztanyagot alkalmazni, és minden év végén betiltják az adott évi találmányokat: azoknak átvételére a többieknek így nem lesz lehetőségük, azaz költeniük sem kell rá.
Kettős hátsó légterelő
Szabályozzák a motorok percenkénti fordulatszámát - 19 vagy 20 ezer lesz a maximum -, csak meghatározott anyagokból lehet építeni az autókat, és egy szezonban csak kétszer tervezhetik át azokat. A technikai előírások között szerepel az F1 biztonságosabbá tétele miatt az autóból állítható guminyomás, illetve a nagyobb és szélesebb abroncsok alkalmazása.
A sport izgalmasabbá tétele miatt bevezetik a CDG nevű kettős hátsó szárnyat, amelytől az előzések számának növekedését várják, csökkentik a kocsikra ható leszorító erőt, de cél a jelenlegi, kedvező vagy még jobb légellenállás megtartása. Amennyiben nem kerül majd túl sokba, energiatáróló akkumulátorokat is alkalmazhatnak a csapatok, amelyeknek szintén az előzéseknél lehet szerepük.
Spórolnának a motoron, a váltón, a tesztelésen
A sportszabályzat legjelentősebb változásai, hogy 2008-tól a motoroknak már három, a sebességváltóknak négy nagydíjat kell kibírniuk, és ha ez nem jön össze, plusz súllyal kell indulniuk a kocsiknak.
Egyetlen gumiszállító fogja ellátni a Forma-1-et, az FIA maga rendelkezik róla, hogy mennyit lehet tesztelni, és - ami a legfontosabb - szabad lesz az alkatrészek eladása: ha valaki be akar szállni a szériába, vehet magának kasztnit, motort, váltót, és nem kell azokat terveznie és legyártania, mint napjainkban.
Tavasszal fogadhatják el
A terveket az autós szövetség a Forma-1 résztvevői és szurkolóinak véleménye, elképzelése alapján állította össze, és a kategória csapatait, gyártóit, promótereit, illetve szponzorait reprezentáló Formula One Commissionnak kell elfogadnia. Ez valószínűleg nem megy majd simán a nézetkülönbségek miatt - még az új Concorde-szerződést sem hosszabbították meg a legerősebb csapatok -, de ha meglesz a végleges változat, a Motorsport Világtanács ratifikálja, várhatóan valamikor jövő tavasszal.