Bemutatta és kipróbálta kedd reggel Barcelonában új F1-es autóját, az RA106-ost a Honda. A gyár, amely 1968 óta először készített százszázalékig saját Forma-1-es gépet, egyszerre két 2006-os géppel kezdte a tesztelést: Jenson Button és új csapattársa, Rubens Barrichello egyidőben gurultak a pályára, ami szokatlan, mert a szezon ilyen korai szakaszában még minden istállónak csak egy autója készül el.
Futamgyőzelmekért indulnak
Az RA106-os a tavalyi BAR007-es fejlesztése, az orra nem is változott jelentősen, ám oldaldobozai és fara teljesen újak. Radikális, eddig ebben a formában nem alkalmazott megoldás az oldalsó levegőnyílások mellé szerelt uszonyszerű légterelő.
Honda: három pilóta, két új autó (fotó: epa)
A többiekétől eltérő a kocsi oldalának kialakítása is, jóval magasabb, mint a riválisoké. A kisebb, V8-as Honda motor miatt a gép hátulja összességében kisebb, a légterelők nagyobbak rajta, és változtattak a hátsó szárnyon is.
"Idén futamgyőzelmekért akarunk harcolni, és mindent megteszünk, hogy ez sikerüljön" - idézte a bemutatón nyilatkozó csapatfőnököt, Nick Fry-t az f1racing.net. A Hondának kell is a siker, mert 2005-ben ők költötték a legtöbb pénzt az F1-ben, két új szélcsatornát is építettek. (Az egyiket még nem adták át.)
Mostantól Hondaként
A Honda, miután évekig motorszállítója volt, tavaly vásárolta meg a BAR-csapatot, és keresztelte át Honda Racingre. Az 1999-től 2005-ig létezett jogelőd nem nyert versenyt, de 2004-ben Jenson Buttonnal tíz dobogós helyet szerzett, és Takuma Szato is felállhatott egyszer a pódiumra. Az angol tehetség társa a japán helyett Rubens Barrichello lesz 2006-tól kezdve, de a BAR főszponzorát, a Lucky Strike márkát megtartja az istálló, így a autói fényezése egyáltalán nem változik.