További Forma-1 cikkek
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
Győztes csapaton nem változtatnak
Tavaly a francia-angol gárda a konstruktőrök és a pilóták között is az élen végzett, Fernando Alonso a sorozat történetének legfiatalabb győztese lett. Idén így nem volt okuk változtatni: "Tavaly sikerült, ezért ugyan azzal a felállással vágunk neki ennek szezonnak is".
Az istállónál maradt a teljes menedzsment és a technikai gárda, csakúgy, mint a két pilóta, Alonso és Giancarlo Fisichella.
Alonso az 1-est védi
"Meg akarom védeni az 1-es számot a kocsim elején - nyilatkozta a világbajnok, aki 2007-től már a McLarennél indul. - Az első tapasztalataim a gépről pozitívak, a leggyorsabb istállókkal is felveszi a versenyt. A Renault elég erős és magabiztos ahhoz, hogy újra világbajnok legyen".
Az R26-os január 10-én tette meg első köreit, Jerezben, azóta 2700 kilométer futott gondok nélkül. Elődjének, az R25-ösnek nem igazán volt gyenge pontja, így az új gép annak a konkrét fejlesztése.
Az elődnek nem volt gyenge pontja
"Az R26 elődje aggresszíven továbbfejlesztett változata. A 25-nek nem voltak gyengeségei, idén erre alapozzuk a címvédést" - árulta el Bob Bell technikai főnök.
Az előző szezonban néhány futam után nyilvánvalóvá vált, Fernando Alonso lesz a vb-favorit pilótájuk, ám idén Giancarlo Fisichella visszavágásra készül: "A vb-címre pályázok. Nagyszerű ellenfelek leszünk Fernandóval, pontokat akarok szerezni, és versenyeket nyerni. Sikeres szezonra számítok".
Briatore alázattal szól be
A csapat lelke, a főnök Flavio Briatore alázattal beszélt terveiről, de nem felejtette el kiemelni, milyen olcsón - mintegy 160 millió dollárból - sikerült összehozniuk a tavalyi sikert.
"A szabályaink egyszerűek: elsődleges, amitől gyorsabban megy a kocsi. Büszkék vagyunk az istállónk hatékonyságára, tavaly egyes ellenfeleink költségvetésének harmadából lettünk világbajnokok. 2005 kivételes évünk volt, reméljük, 2006 is az lesz" - mondta Briatore.
Az autó próbái szerdától a valenciai kollektív teszten folytatódnak, a szezon március 12-én, Bahreinben indul.