Ferrari-feltámadás, McLaren-egyenlítés vagy Renault-uralom

2006.04.16. 09:43
Három klasszis futam után Fernando Alonso verhetetlennek tűnik, Michael Schumacher az európai szezonra feltámadást ígér, míg Kimi Raikkönen csendben készül a Forma-1 folytatására. A Toyota már kirúgta legjobb szakemberét, a Williams a motorjával küzd, a BMW fejlődik. Az élmezőny mögött Rubens Barrichello csak önalázó beszólásával tűnt ki, az újoncok közül az amerikai máris elküldte az egyik veterán pilótatársát, a japánt négy futam után kirúghatják.

Háromból három futamot nyert idén a Renault a Forma-1-ben, 19 ponttal vezeti a gyártók, 14-el a pilóták versenyét Fernando Alonsóval. A világbajnok szintén majdnem hibátlan, két győzelme mellett a malajziai második helye is bravúr, hiszen azt döglődő motorral érte el.

Ismét csak üldözik a Renault-t

A francia-angol istálló hozta a teszteken mutatott formáját, nem csak a legjobb csapat, de a leggyorsabb autó is az övék, a vb nagy esélyei. Eddigi teljesítményük nagyon közelít a tökéleteshez.


Nézze meg képeinket!

A néha nagyképű, ám zseniális csapatfőnökük, Flavio Briatore jelezte, nem fognak lazítani, így az ellenfelektől bravúr lenne, ha legyőznék Alonsót.

Mindkét táblázaton második a McLaren-Mercedes. Egyedül ők nem cseréltek motort a nyolchengeresekkel futó istállók közül, és ez a Mercedes februári gyengélkedése után nagy meglepetés, még ők sem számítottak rá.

Egyelőre a Renault első számú üldözőinek számítanak, és ha Malajziában Kimi Raikkönen nem ütközik, valószínűleg jóval közelebb lenne a pontversenyben Alonsóhoz. Helyzete közel sem olyan reménytelen, mint tavaly, csak 14 egység a lemaradása.

Összhang és kudarc a Ferrarinál

A finn a McLarennel ugyan még nem hosszabbította meg év végén lejáró szerződését, Olaszországban biztosra veszik, hogy a Ferrarihoz igazol. Mégis kedvező az istállónál helyzete márkatársa, Juan-Pablo Montoya legutóbbi kirohanása után: a kolumbiai, miután saját hibájából kiesett Ausztráliában, a teamet és Raikkönent is leszólta.

Teljes az összhang a Ferrarinál, de a vörös autóval gondok vannak. A nyitófutam pole pozíciója és nyolc pontja után Michael Schumacher folyamatosan esett vissza, Ausztráliában már célba sem ért, nagyot bukott.

Újfent a tavaly használhatatlan Bridgestone-gumikra panaszkodott a hétszeres bajnok, majd elment tesztelni pilótatársaival együtt. Az F1 248 az utóbbi két hétben folyamatosan futott, a tesztelők és Schumacher szerint felkészült az imolai, hazai hétvégére, győzni fog, és a vb-n is esélyes lesz.

A BAR is az élmezőnyben

Ausztráliai időmérő-sikere után a futamon a dobogó tetejére várták Jenson Buttont és a Hondát, de a Michelin-abroncson tisztázatlan okokból nem ment jól a gép. A Renault és a McLaren simán lehagyták, ráadásul a motor a célegyenesben elfüstölt, így az angol pont nélkül távozott. Persze így is annyi van neki, mint Schumachernek, 11, és Alonso csak 17 egységgel van előtte.

Buttont erősíti, hogy csapattársától nem kell tartania, tavalyi fellengzős nyilatkozatai után - "csak azért nem vagyok még bajnok, mert Schumacher ellen nem nyerhettem" - Rubens Barrichello idei teljesítménye két pont. Övé viszont az év beszólása eddig: "Szenvedek, mint egy disznó" - üzente csapatának Melbourne-ben rádión, a kocsijából a verseny közben.

A Williams jó lehet, de még nem meghatározó

A fenti négy csapat jelenti idén az F-1 élmezőnyét. Ígéretesnek tűnik a Williams-Cosworth is, ám az utóbbi két futamon előjött motorgondjaik miatt egyelőre hosszú távon versenyképtelenek. Az újonc Nico Rosberg és Mark Webber néhány futamon a legjobbak között lehetnek idén.

A táblázaton ötödik BMW a kezdeti nehézség után egyre jobbnak tűnik, kétségtelenül gyorsultak, fejlődnek, csakúgy, mint a katasztrofálisan indult Toyota.

A japánok idén is rekordköltségvetéssel vesznek részt a sorozatban, de a három nagydíjon csak egy dobogós helyet szereztek. Igaz, az első kettő fellépésük után ezt se várta senki, mint ahogy azt se, hogy pont ezután rúgják ki évi nyolcmillió eurót kereső sztártervezőjüket: Mike Gascoyne helyén már a francia Pascal Vasselon dolgozik.

Haditervük persze változatlan, a gumigondok megoldása után, ami úgy tűnik, lassan sikerül, Monacóban már jöhet az új autó, a TF106 továbbfejlesztése.

A Super Aguri meglepetés

A Red Bull Racing két pontja nagyjából a vártnak felel meg, és a mezőny egyetlen, még V10-es motorral induló gárdája, a Scuderia Toro Rosso is csak hajszállal maradt le első pontjáról. A Minardiból létrejött istálló az idén erősnek számító Cosworth-erőművel kifejezetten ígéretes, Ausztráliában még Michael Schumachert is megszorították. Scott Speed csak egy tiltott előzés miatt maradt le a nyolcadik helyről, amit a futam után vettek el tőle. Az amerikai ráadásul pénzbüntetést is kapott, mert a versenybírák előtt nem tudott viselkedni.


Klikk a képre!

Az újoncok, a Midland és a Super Aguri még nem végeztek a nyolc között, de utóbbi, ahhoz képest, hogy négyéves Arrows-kasztnival fut, briliánsan teljesít: Takuma Szato Melbourne-ben sokáig maga mögött tartotta Rubens Barrichellót.

Ki kell emelni persze, hogy a másik aguris, Judzsi Ide épp a másik véglet. Az ausztráliai időmérőn többször kicsúszott, le is kellett miatta állítani a tréninget, majd a versenyen sokakat feltartott a lekörözésekkor. Jenson Button már ki is jelentette, veszélyes, és Aguri Szuzuki csapatfőnök is elgondolkozott, megéri-e neki szerepeltetni a 31 éves újoncot.

Alonso óvatos Európa előtt

Imolában még szinte biztosan ott lesz, az első európai futamtól a Renault további sikereket, a McLaren fejlődést, a Ferrari óriási előrelépést vár. Alonso ennek ellenére óvatos, Michael Schumacher nagyon fogadkozik, Raikkönen hallgat, és csendben készül.

Az izgalom így biztosan nem marad el a továbbiakban sem, a kiélezett Bahreini Nagydíj és a roncsderbihez hasonlító Ausztrál GP után újabb látványos versenyekre számíthatunk.