Nem jó a kocsi
Raikkönen feladta (fotó: AFP)
A tavalyi vb-második pilóta az idei hat futamon kétszer végzett a pódiumon, egyszer harmadik, egyszer második lett, az elsőre sosem volt esélye. A pontversenyben harmadik, de a vezető Alonso épp kétszer annyit gyűjtött, mint ő, 54-et. Egy éve a szezon hasonló szakaszában öttel kevesebb, 22 egység volt a lemaradása, de annak ellenére, hogy hat további versenyt megnyert, sansza sem volt befogni Alonsót.
Az istálló sem számít sokra
A finn pilóta idei céljai tizenkét versennyel a sorozat vége előtt módosultak: "Szeretnék megnyerni néhány futamot. Vagy legalább megpróbálni."
Raikkönen véleményével csapatvezetői is megegyeznek. Martin Withmars igazgató szerint "javítani kell az autón, a világbajnokságot pedig elfelejteni".
Gyenge a Mercedes-motor
Az MP4/21-es gép az élcsapatok kocsijai közül utolsóként készült el. A Mercedes-motor az első két teszthétben csapnivaló volt, a német gyárnak új V8-ast kellett terveznie és építenie. Az idénynyitó Bahreini GP és a malajziai futam után úgy tűnt, a módosított az egyik legjobb erőmű lesz, de azóta kiderült, nem elég erős, valószínűleg teljesítményét a megbízhatóság javára csökkentették.
Dennis elengedte a legjobb mérnököt
A kasztnival is vannak gondok, minden bizonnyal hiányzik Adrian Newey szakértelme. A zseninek becézett aerodinamikai mérnököt, akinek autói hat vb-t nyertek, múlt ősszel elengedte a Red Bull Racinghez Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke.