Megbolondíthatja a monacói futamot az új időmérő rendszer

2006.05.23. 10:31
Az idén bevezetett kvalifikációs rendszer összekavarhatja a hétvégi, Monacói Nagydíj rajtfelállását: a városi pályán rettentően nehéz előzni, és az időmérő első negyedórájában mind a 22, a másodikban 16 autó lesz a pályán. Fernando Alonso fél, hogy hátulról kell indulnia, Michael Schumacher szerint viszont gyengébb helyről is lehet jó eredményt elérni.
Felkavarhatja a Forma-1-es Monacói Nagydíjat az idén bevezetett időmérő rendszer, állítja a világbajnok Fernando Alonso.

A Renault pilótája attól tart, hogy a szűk városi pályán a harmadolt kvalifikáció első részében, amikor az összes autó egyszerre lesz a pályán, könnyen bajba kerülhetnek a menők, és előfordulhat, nem jutnak tovább a legjobb tizenhat közé.

"Akár ki is lökhetnek"


Fernando Alonso tart a monacói edzéstől (fotó: AFP)
"Monacóban mindig nagy a forgalom, szerintem az első tizenöt perc lesz a legnehezebb, mert bármikor jöhet egy sárga zászló, beragadhatsz lassabb kocsi mögé vagy kilökhetnek. Oda kell figyelni, de emellett mi új taktikát is alkalmazunk, hogy biztosan helyünk legyen a legjobb tízben" - árulta el a világklasszis a Gazzetta dello Sport-nak.

A két negyedórás és egy húszperces részből álló rendszer további rizikós pontja, hogy időre megy, azaz, ha letelik a tizenöt perc, véget ér, és nem lehet befejezni az időhatáron belül megkezdett kört. (Az utolsó harmadra ez a szabály nem vonatkozik.)

Fisichellának sokszor az épített pályákon sem ment

A Renault az eddigi futamokon a negyedórák vége felé biztosította helyét a legjobbak között, Giancarlo Fisichella balszerencséje miatt többször kimaradt a következő körből, ezúttal viszont más stratégiát választanak.

Különösen fontos ez, mert Alonso szerint az időmérőn múlik a verseny is: "Az időmérő lesz a nagydíj kulcspillanata. Ha az első sorban vagy, majd végigmész, szinte biztos, hogy a dobogón végzel. Ha viszont nem az első ötből rajtolsz, elfelejtheted a pódiumot. A kvalifikáción sokszor kell majd kockáztatni".

A hétszeres bajnok Michael Schumacher meglepetésre ellentétesen gondolkozik, sőt, szerinte a jó rajthely nem garancia a sikerre.

Schumachernek jó kocsi és taktika kell

"Sokan úgy gondolják, az időmérő meghatározza a futam eredményét, mert itt nem lehet előzni, de szerintem nem így van. Nyilvánvalóan hátrány hátulról indulni, de onnét is el lehet érni jó eredményt. Fontosabb a jó taktika és a gyors autó" - írta saját honlapján Schumacher.

A monacói hétvége a szokásostól eltérően már csütörtökön elkezdődik, aznap két szabadedzést rendeznek. Péntek szünnap, majd szombaton egy újabb tréning és az időmérő következik, a futam vasárnap délután 14 órakor rajtol.