További Forma-1 cikkek
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
A Renault pilótája attól tart, hogy a szűk városi pályán a harmadolt kvalifikáció első részében, amikor az összes autó egyszerre lesz a pályán, könnyen bajba kerülhetnek a menők, és előfordulhat, nem jutnak tovább a legjobb tizenhat közé.
"Akár ki is lökhetnek"
Fernando Alonso tart a monacói edzéstől (fotó: AFP)
A két negyedórás és egy húszperces részből álló rendszer további rizikós pontja, hogy időre megy, azaz, ha letelik a tizenöt perc, véget ér, és nem lehet befejezni az időhatáron belül megkezdett kört. (Az utolsó harmadra ez a szabály nem vonatkozik.)
Fisichellának sokszor az épített pályákon sem ment
A Renault az eddigi futamokon a negyedórák vége felé biztosította helyét a legjobbak között, Giancarlo Fisichella balszerencséje miatt többször kimaradt a következő körből, ezúttal viszont más stratégiát választanak.
Különösen fontos ez, mert Alonso szerint az időmérőn múlik a verseny is: "Az időmérő lesz a nagydíj kulcspillanata. Ha az első sorban vagy, majd végigmész, szinte biztos, hogy a dobogón végzel. Ha viszont nem az első ötből rajtolsz, elfelejtheted a pódiumot. A kvalifikáción sokszor kell majd kockáztatni".
A hétszeres bajnok Michael Schumacher meglepetésre ellentétesen gondolkozik, sőt, szerinte a jó rajthely nem garancia a sikerre.
Schumachernek jó kocsi és taktika kell
"Sokan úgy gondolják, az időmérő meghatározza a futam eredményét, mert itt nem lehet előzni, de szerintem nem így van. Nyilvánvalóan hátrány hátulról indulni, de onnét is el lehet érni jó eredményt. Fontosabb a jó taktika és a gyors autó" - írta saját honlapján Schumacher.
A monacói hétvége a szokásostól eltérően már csütörtökön elkezdődik, aznap két szabadedzést rendeznek. Péntek szünnap, majd szombaton egy újabb tréning és az időmérő következik, a futam vasárnap délután 14 órakor rajtol.