Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Ikertornyokkal indul a BMW

2006.07.13. 11:26
Élesben is beveti a múlt héten kipróbált szokatlan szárnymegoldását a BMW. Az ikertornyoknak nevezett, igen furcsa módosítástól azt várják, hogy csökkentse a légörvényeket az autó fölött.

Különleges aerodinamikai megoldással indul a hétvégi Francia Nagydíjon a BMW. Az istálló beveti a múlt heti jerezi teszten kipróbált, ikertornyoknak nevezett megoldást: a kocsi elejére függőlegesen helyezett két vékony, párhuzamos, téglalap-szerű légterelőt.

A tesztpilóta szerint semmi hatása


A karcsú ikertornyok az orron
A Forma-1-ben eddig nem látott elem bevetését a BMW egyik sajtóreferense erősítette meg az autosport.com-nak.

A radikális módosítástól azt várják, csökkenti a légörvényeket az autó fölött. A gyakorlásokon eddig az istálló két pilótája, a versenyző Jacques Villeneuve és a tesztelő Robert Kubica próbálta ki.

"Nem tudom, mire való ez a szárny, de néha alkalmaznunk kell újdonságokat. Egy kört mentem vele, de egyáltalán nem volt más a kocsi, mint nélküle" - nyilatkozta az f1racing.net-en Kubica.

Lehet tőlük látni rendesen

A lengyel tehetség nem említette, hogy a tornyok zavarnák a kilátásban, pedig pontosan a látótér közepén helyezkednek el.

A fejlesztésnek nincs hivatalos neve, az ikertorony jelzőt a BMW-mérnökök és szerelők ragasztották rá, de nem a 2001-es New York-i eseményekre, hanem a csapatszponzor Petronas Kuala Lumpur-i székházaira utalva, amelyek a világ legmagasabb építményei.

Schumacher tovább csökkentené a különbséget
Nem készül semmi szokatlannal a világbajnokságot vezető Renault, fő pilótája, Fernando Alonso és egyetlen üldözője, a ferraris Michael Schumacher.

Két hete a német pilóta indianapolisi győzelmével hat pontot faragott le hátrányából, így tizenkilencet kell még behoznia. Bízik benne, hogy újra nyerni tud, ráadásul klasszikus autóversenyre számít.

"Jól felkészültünk a francia futamra, a vb még nincs lefutva. A hátrány ledolgozása motivál minket és a maximumot hozza ki belőlünk" - idézte a hétszeres bajnokot az f1racing.net.

Alonso legutóbb csak ötödik lett, így feledtetni akarja kisiklását, főleg, hogy csapata hazai pályáján indul.

"Az istálló francia tagjai különösen készülnek erre a hétvégére, ezért mindent megteszek a győzelemért" - nyilatkozta a spanyol.

A Francia GP pénteken a szabadedzésekkel kezdődik, az időmérő szombaton 14, a futam vasárnap 14 órakor rajtol.