További Forma-1 cikkek
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
- Hivatalos, a Red Bull lapátra tette Sergio Pérezt
"Kaptunk egy levelet a szezon közben az FIA-tól, hogy az első lengéscsillapítónkról felmerült, szabálytalan. A német futam előtt aztán közölték, illegális. A tartalék autóba azért beszereltük, az ellenőr megnézte, és tökéletesen szabályosnak találta a gépet. Erre az FIA megfellebbezte saját emberének a döntését, ami, ugye, kicsit furcsa, mert az ellenőröket az FIA küldi" - hitetlenkedett Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke péntek délután a Hungaroringen.
Még mindig a lengéscsillapító
A playboy menedzsernek alig két hete műtöttek ki egy rosszindulatú daganatot a veséjéből, fogyott egy keveset, de nem néz ki rosszul. A Renault-vendégek és csapattagok között szigorú arccal járkál, de saját irodájába invitálja az újságírókat, és a zárt ajtó mögött már nyoma sincs szigornak.
Flavio Briatore mindenkit osztott
(fotók: Joó Gábor)
Briatore válaszol mindenre, humorizál, nevet, és sajátos olasz akcentusával a McLarent szidja.
"Mi találtuk ki ezt a lengéscsillapítót, aztán a többiek elkezdték másolni. Persze, hogy a mi kocsinkban működött a legjobban, van, amikor jól másolnak, van, amikor rosszul. A McLarennek például nem is volt ilyenje szerintem. A szezon elején még szabályos volt, érthetetlen nekem, miért kellett betiltani" - hangzik az első fricska a rivális csapatnak.
A McLaren tesz be
Briatore és az angol riválist vezető Ron Dennis nincsenek jóban. Utóbbi elcsábította az olasz világbajnokát, Fernando Alonsót, és úgy hírlik, ahol csak lehet, igyekszik keresztbe tenni ellenfelének.
Ötvenhat éves házigazdánk hamarosan ki is fakad. "Úgy tűnik nekem, a McLaren áll az egész ügy hátterében. Sportszerűbb lett volna, ha hivatalosan feljelentenek minket, nem pedig nyomást gyakorolnak a háttérből. Persze nem tudhatom, hogy tényleg van-e köze a tiltáshoz a McLarennek."
Jelenleg nem tilos
A sokat emlegetett rendszer természetesen az interjú központja, másfél hete erről az eszközről szól a Forma-1. Legális? Illegális? Illegális lesz? Briatore állítja, "a lengéscsillapító használata jelenleg nem tilos". Csak hogy attól tart, ha használják, a bíróság az FIA fellebbezésének helyt ad, elveszik tőlük a pontokat, amiket a betiltás óta szereztek vele.
Magyarországon újra használni akarták a rendszert, miután Charlie Whiting technikai ellenőrtől támogatást kaptak, de végül ellenkezőleg döntöttek.
A vb-rivális Ferrariról sokáig nem esik szó, de a McLarennel kapcsolatban felmerül. "A McLaren után a Ferrari is fellépett ellenünk, hiszen az ő kocsijukban sem működött jól a szerkezet."
A menedzser nem csak Dennisékre haragszik, igaz, dühe inkább csalódottságnak hangzik. "Igazságtalannak tartom, hogy szezon közben változtatnak a szabályokon. Ha az első vagy a második futam után tették volna, rendben, de így nagyon inkorrekt."
Újra felgyorsulnak
A Renault nincs könnyű helyzetben. A vb-t vezető pilótája, Fernando Alonso az elmúlt három futamon 14 pontot veszített üldözőjével, Michael Schumacherrel szemben. A német már csak 11 egységre van tőle.
A múlt hétvégén Németországban szenvedtek a kék kocsik, de Briatore állítja, nem kifejezetten a hiányzó alkatrész miatt.
"A hockenheimi különös futam volt nekünk, a Michelin legújabb abroncsait használtuk, csak mi, az összes michelines csapat közül. Nyilvánvalóan nem funkcionáltak a legjobban. A szállítónk viszont azóta remek munkát végzett, meglátjuk, mi történik szombaton és vasárnap, de arra számítok, hogy újra felgyorsulunk."
Idén nem botlanak a Hungaroringen
Nem tagadja viszont, nem csak a Michelin, ők is mellényúltak Hockenheimben. "Segíteni próbált nekünk az új gumival, és nem csak emiatt szenvedtünk, a hátsó felfüggesztés szintén benne volt a dologban. De Hockenheim tavaly is katasztrófa volt nekünk, úgy mint idén, úgyhogy azon a pályán kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtunk."
Tavaly ennél jóval nagyobb tragédiának bizonyult a magyar futam, amikor Alonso pontot sem szerzett. "Igen, Magyarország is katasztrófa volt, de annak az oka a szokatlanul nagy hőség volt. Szerintem ezúttal versenyképesek leszünk."
Annál is inkább előfordulhat ez, mert az időjárás szinte totálisan az előző évi ellentéte, pénteken 20 fok körüli hőmérsékletben köröztek a pilóták.
"A hideg mindenkit meglepett, mindenki szenvedett egy kicsit, nem volt tapadás, de én javulást várok - bizakodik a francia csapatot vezető olasz. - A Hungaroringen versenyképesek leszünk. Csak Indianapolisban nem voltunk azok a Michelin miatt, de ezért nem hibáztathatjuk őket. A 2005-ben történtek miatt nagyon vigyáztak, hogy a gumik kibírják a versenyt, nem mertek semmit kockáztatni."
A gumik miatt is az FIA a hibás
A gumikkal kapcsolatban Briatore újra beszól a Nemzetközi Autósszövetségnek (FIA). "A Bridgestone okozza a különbséget, ami egyértelmű is, hiszen örökre a Forma-1-ben akarnak maradni. Remélem viszont, hogy a Michelin világbajnokként akar kiszállni."
A Michelin célja persze az ő célja is, és megvalósítására az utóbbi közepes eredmények után is lát esélyt.
"Az újságokban azt olvasom, a Ferrari megnyeri a világbajnokságot. De nézzük csak, mi volt tavaly? A McLarennek már odaadták a konstruktőr-vb-t, de a végén csak mi nyertük azt is. Ők akkor se nyertek semmit. Ha van lengéscsillapítójuk, ha nincs, nem nyernek semmit."
Még egy beszólás a McLarennek
Az utolsó odacsapást nem is képes itt befejezni.
"Bármi történik, a McLaren nem tud beleszólni a vb-harcba. Mióta nem nyernek? Mikor voltak utoljára világbajnokok? - itt egy pillanatra elakad, de a kollégákkal kisegítjük, hét éve, így a jelenet folytatódhat tovább: "Hét éve nem nem nyerik meg, de minden évben bejelentenek valakit, hogy eltereljék a figyelmet a kudarcukról. Volt Pablo, Pablo, Pablo, most Pablo nincs sehol. Ugyanezt csinálják Fernandóval."