További Forma-1 cikkek
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
A ferraris nem ért célba a vasárnapi Magyar Nagydíjon, három körrel a vége előtt kiállt, de a hivatalos rangsorolásban a kilencedik lett. A BMW újonca, aki Magyarországon indult először F-1-es GP-n, kétszer csúszott ki, ennek ellenére behozta autóját a hetedik helyre.
Nagyon elkopott a gumi
Robert Kubica
A versenyt követő műszaki ellenőrzésen viszont két kilóval könnyebbnek bizonyult az autója, mint a minimum 600 kilogramm, és kizárták. Az istálló hivatalosan nem közölte, miért nem volt meg a gép tömege, de a német sajtó biztos benne, a rettentően elkopott gumik, illetve Kubica rutintalansága okozták a malőrt.
A lengyel tehetség intermediate, azaz esős és félszáraz körülmények között használható abroncsokon fejezte be a nagydíjat, amelyekkel rengeteg, 51 kört - a futam bő kétharmada - tett meg. A Michelinekről teljesen lekopott a mintázat, elvékonyodott a gumi, ami az autó tömegcsökkenését jelentette.
Kubica nem trükközött
A levezető körben ezt még talán pótolhatta volna Kubica, ha nem az ideális íven, hanem a pálya piszkos felén megy végig, és törmeléket szed föl a gumikra. Még egy rövid füves kitérő is belefért volna.
A német RTL televízió, illetve a sport.de szerint mindezt nem tette meg, így az autó túl könnyű maradt, és Schumacher zsebre tehetett egy pontot, a Ferrari a nyolcadik Felipe Massa előrébb lépésével egy helyett hármat.
A fű és a kosz egy pontot hozott
A hétszeres világbajnok nagy csatában, egy koccanás miatt esett ki a versenyből, ami nem túl szerencsés, viszont nagy mázlija volt, hogy nem járt úgy, mint Kubica.
Ötven kört tett meg intermediate-ekkel, majdnem, mint kollégája, az ő Bridgestone-jai is slickkesedtek - eltűnt róluk a minta - így igen valószínű, hogy az ő autója is a minimum tömeg alá csökkent. Csak hogy ő az utolsó köreiben, amikor Pedro de la Rosával küzdött, többször lefutott a pályáról, abban a fél köreben pedig, amit a Heidfelddel történt koccanása után tett meg, a piszkos íven is ment, sőt, egyszer lecsúszott az aszfaltról, mert a gép irányíthatatlanná vált: a gumik meglehetősen sok törmeléket szedtek föl.