További Forma-1 cikkek
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
A papa nyomdokain
A huszonegy éves tehetség a versenyzővé előléptetett Alex Wurz helyére érkezik az istállóhoz az új motorszállító, a Toyota közbenjárásával. Kazuki a távol-keleti gyár tehetségkutató programjának legígéretesebb japán felfedezettje, jelenleg az Európai F3-as szériában indul. Amint annek vége, új csapatára és az F1-es projektre koncentrál. Csúcskategóriás autót még nem vezetett, de a bemutatkozására a hamarosan kezdődő téli gyakorlásokon sort kerítenek.
Kazuki Nakadzsima (fotó: WilliamsF1.com)
Kazuki Nakadzsima autóversenyző família tagja, apja Japán első, teljes szezonra szerződtetett pilótája volt 1987-ben, amikor a Honda ajánlásával a Camel-Lotus istállóhoz került, Ayrton Senna mellé.
Előtte rendszeresen próbálgatta a Williams szintén Honda-motoros gépeit, mint a cég fejlesztő sofőrje, és már akkoriban jó kapcsolatba került a tulajdonos Frank Williamsszel, illetve társával, Patrick Headdel.
'Úgy vezet, mint Nakadzsima'
A legendás sárga Lotusban hamar kiderült, versenyen kevésbé megbízható, Senna mögött kiesései miatt vált híressé, annyira, hogy a nyolcvanas-kilencvenes években még Magyarországon is terjedtek a nakadzsimás poénok: öt F1-szezonja alatt nyolcvan GP-re nevezett, ötször nem tudta kvalifikálni magát a futamra, harminchétszer nem ért célba, egyszer nem rajtolt el. Talán minden idők leghíresebb autótörőjévé vált, bár nagyobb balesete nem volt, rengetegszer adta föl kicsúszás vagy kisebb koccanás miatt. Öt esztendő alatt tizenhat pontot szerzett, legjobb, első évében hetet.
Klasszikus esete volt, amikor 1990-ben, Brazíliában korábbi csapattársára, Ayrton Sennára húzta rá a kormányt véletlenül, és a McLaren-Honda első szárnya porrá tört.
Néhány évvel korábban, 1987-ben még a sárga Lotus volánja mögött Derek Warwick gépébe szállt bele hátulról, a Mexikói GP-n.
A Lotus után még két szezont - újra a Honda segítségével - teljesített a Tyrrellnél, majd 1991 végén elhagyta a sorozatot. Saját istállót alapított, amely alacsonyabb kategóriákban az egyik legsikeresebbé vált Japánban.
Jövőre a Williams-Toyota két versenyzője Nico Rosberg és Alex Wurz lesz, mögöttük a kis Nakadzsima és az indiai Narain Karthikeyan közül egyikük indulhat a nagydíjhétvégék pénteki szabadedzésein.