Nincs motorfejlesztés
A tesztelésekre vonatkozó - maximum 30000 kilométer/csapat - korlátozás az istállók hallgatólagos megállapodása alapján az egész 2007-es évre vonatkozik. Csakúgy, mint az egy kizárólagos gumiszállító: a Michelin kiszállásával a novemberi és a decemberi gyakorlásokon már minden kocsi a japán gyártó termékeivel futott.
Talán a legfontosabb változás a motorokra vonatkozik: idén tilos, de legalábbis nagyon korlátozott a motorfejlesztés, a gépek a tavalyi utolsó futamokon használt erőművekkel futnak. A maximális fordulatszám 19000, és csak az FIA engedélyezte módosításokat lehet rajtuk végrehajtani minden második futam után. Azaz változatlanul tovább él az egy motor/két futam szabály, de a versenyhétvégébe már nem számítanak bele a pénteki szabadedzéses napok. Ha pénteken van gond, nem jár érte büntetés, de ha szombaton történik, a szokásos tíz rajthelyes visszasorolással kell számolni.
Hosszabb szabadedzések
A GP-hétvége lebonyolítása is más 2007-ben: pénteken az eddigi két hatvan perces helyett két kilencven perces szabadedzés lesz. Ezeken a gyakorlásokon eltűnnek a harmadik autók, minden istálló csak két kocsit indíthat, viszont három pilótát, így kaphatnak lehetőséget a tesztelők, valamelyik állandó versenyző kocsijában.
Reméljük, idén kevesebbszer avatkoznak be, mint 2006-ban, de a versenyellenőrök az eddigi időbüntetések helyett már rajthely-büntetéseket is kioszthatnak, azaz a különböző szabálysértésekért visszasorolhatják az autókat.
A világbajnokság március 18-án az Ausztrál Nagydíjjal kezdődik, és tizenhét futam után, október 21-én, Brazíliában zárul.