További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
Péntek délben, a kölni vásárváros területén mutatta be 2007-es Forma-1-es autóját, a TF107-est a Toyota. A gép leleplezésénél jelen volt az istálló, illetve a gyár vezérkara és a három pilóta: Jarno Trulli, Ralf Schumacher versenyzők és Franck Montagny tartalék. A Toyota az első, amely előállt idei autójával.
A Toyota Motorsport vezetője, John Howett és a csapatfőnök Tsotomou Tomita beszédükben elismerték, 2006-ban alulteljesítettek."Bocsánatot kérünk a szurkolóktól és szponzorainktól a sikertelenségért, idén felkészültünk a kihívásra" - mondta Tomita.
Hangulatkeltőként hosszú dobszóló után fedték föl az új kocsit, ami külsőre nagyon hasonlít az előző évire. Színezésében semmit nem változott, az előírásoknak megfelelően motorja a tavalyi, ám két centiméterrel előrébb került. Az oldaldobozok rövidebbek lettek, a talán legszembetűnőbb különbség a vastag és hajlított első felfüggesztés.
A csapat 2007-es célját Howett ismertette. "Világbajnokságról korai beszélni, de az első futamgyőzelmet meg akarjuk szerezni."A 2006-os visszaesést részben okozó Bridgestone gumik megmaradtak, idén mindenki ezeket használja, de mivel a gárda 2006-ban váltott Michelinről, ezúttal nem lehet már probléma az átállás.
A pilóták szintén optimista hangulatban voltak a bemutatón, de tudják, egyelőre versenyt kellene nyerni. "Optimista vagyok, az új autóban sokat látok, szerintem nagyszerű eredmények várhatóak idén a Toyotától" - reménykedett Jarno Trulli. "Tavaly rosszul kezdtünk, de egész évben fejlődtünk. Éhes vagyok a sikerre, nagyon várom már az első futamgyőzelmet" - mondta a nem kevésbé bizakodó Ralf Schumacher.
A Toyota 2002-ben indult először az F1-ben, hatodik idényét kezdi a sorozatban. Az autósportban ötvenedik éve van jelen, a költségvetése továbbra is az egyik legnagyobb a mezőnyben, így nem ismétlődhet meg az elmúlt évi kudarc.
A kocsit jövő héten, Spanyolországban kezdik tesztelni, az idény március 18-án, Melbourne-ben indul.