További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
"Tavaly nagyon megijedtünk, amikor Michael Schumacher bejelentette a visszavonulását, hiszen az ő kiesésével jóval kevesebb német szurkolóval kell számolnunk. Ennek ellenére az idei időarányos jegyeladások 15-17 százalékkal jobbak, mint tavaly ilyenkor" - számolt be Palik László és a Hungaroring Zrt. vezetése azon a sajtótájékoztatón, melyet az augusztus 5-i, 22. Forma-1-es Magyar Nagydíj alkalmából tartottak.
Kisebb fejlesztések és a lengyelek
Jegyeladás szempontjából a 2005-ös év volt a mélypont, egy évvel később már javult a helyzet, míg idén még a tavalyinál is jobban áll a jegyeladás. A még jobb eredmények érdekében a Turizmus Zrt.-t is a verseny idei támogatói között tudhatják, ami többek között a lengyel Robert Kubica szereplése miatt fontos: a versenyző hazájában promótálja nagy erőkkel a magyarországi futamot.
A Hungaroringen tartott tájékoztatón elmondták, a pályán nincsenek nagy változások, csak kisebb fejlesztéseket hajtottak végre. Ugyanakkor a BKV, ami öt éven át a Magyar GP egyik szponzora lesz, a verseny mindhárom napján több buszjáratot indít mindkét irányban.
A versenyt megelőző napokban több érdekes eseménnyel kívánják felvezetni a futamot. Ezek közül kiemelkedik az a bemutató, melyet a Lánchíd és a Roosevelt tér környékén tartanak augusztus 2-án.
Lauda és Palik is F1-es autóba ül
Az Attila úttól induló menetben előbb a Dakar Rali résztvevői vonulnak fel, akik átmennek a Lánchídon, majd a Roosevelt téren is tesznek egy kört. A folytatásban régi, történelmi Forma1-es autók jönnek, köztük a két osztrák sztárpilóta Niki Lauda és Gerhard Berger egykori kocsijukkal.
A leglátványosabb rész valószínűleg az lesz, amikor Besenyei Péter műrepülő az alagútból kiszállva, még a Lánchíd előtt a magasba emeli gépét. Miközben ő a levegőben mutatja be tudását, a hídon egy Toro Rosso-Ferrari halad át, amit egy Red Bull-Renault követ, volánjánál Palik Lászlóval.
Besenyei a híd körül
Miközben ezek az autók a hídon Pest felé közelítenek, Bersenyei a híd alatt többször átbújva csinál hurkot a híd körül. Külföldi statisztikai adatok szerint a tavalyi, Hősök terén tartott bemutatójukat 73 tévétársaság vette át és mintegy 204 millióan látták a világban. Szerinte ez a látványos show-műsor nem csak a Forma1-es futamot, de az egész országot reklámozza.
"Nem gondoltuk, hogy ennyi nézőhöz jut el a budapesti F1-show, de ha már így van, rögtön azon kezdtünk agyalni, hogyan tudnánk ezt a számot megduplázni, és négyszáz milliót csinálni belőle" - mondta Palik.
Besenyei Péter az indexnek elmondta, mintegy 100 métert kell gyorsulnia az alagútban, melynek végén nagyjából 160 km/h sebességgel hagyja azt el. A nehéz viszont nem is ez lesz, a mutatványban, hanem a hét méter széles repülőt a kilenc méter széles alagútban megtartani, bár a műrepülő világbajnok emiatt sem aggódik.
"Ilyen hurkot híd alatt még nem csináltam, de ez egy egyszerű átfordulás. Persze a kört kissé el kell majd nyújtanom, hogy jobban ki tudjam számítani a víz és a híd közötti távolságot, de ez nem okoz problémát."
Csakúgy, mint tavaly, Besenyeivel ezúttal is a gépen lesz Bocskor Gábor rádiós showman. Augusztus 4-én pedig a Hungaroring egyik parkolójában az Omega együttes ad negyszabású, ingyenes koncertet.