További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
"Okosnak kell lennünk az első kanyarban, figyelnünk kell Bruno Sennára, aki legalább közénk akar majd kerülni" - nyilatkozta a Francia GP betétfutama, a GP2 startja előtt Timo Glock, aki csapattársa előtt szerezte meg az első rajthelyet. Az iSport istálló másik pilótája, az első sorból mellőle induló Andi Zuber azt mondta: "Nem aggódom a rajt miatt, magabiztos vagyok".
Ehhez képest nem hogy az első kanyarig, a célegyenes végéig nem jutottak el, és nem csak a harmadik Bruno Senna, de az egész mezőny elhúzott mellettük: a rajtvonal után mintegy tíz méterrel összeütköztek, és a boxutca elején végezték.
Megmagyarázhatatlan, hogyan tudtak egymásnak menni, talán a túl erős koncentrálás vagy a kis Sennától való félelem hatására húzták egymásra a kormányt. Húsz méter után kiesni valószínűleg világrekord.
A volt háromszoros világbajnok Niki Lauda a német RTL televíziónak elemezte az esetet, nem csak kinevette őket, még fel is húzta magát rajtuk: "Ennél nagyobb marhaságot autóversenyen még életemben nem láttam".
Nem kezdőkről van pedig szó, Glock vezeti a bajnokságot, már Forma-1-es futamon is indult, sőt, pontot szerzett. A jóval tapasztalatlanabb Zuber szintén állt már dobogón a GP2-ben.
Butaságukról csak azért nem beszéltek többet, mert alig egy perccel később történt egy sokkal nagyobb baleset. Ernesto Viso kocsija összekoccant Michael Ammermüller gépével, majd kirepült a pályáról. A versenyzőt eszméletlenül hevert a roncsban, elvitték a mentők, és míg ki nem derült, hogy túlélte, nem indították újra a futamot.
Nagy volt az aggodalom, mint később kiderült, nehezen tért magához, háromnegyed óra kiesett az emlékezetéből.
"Az megvan, hogy fölrepülök, de aztán semmi" - nyilatkozta az autosport.com-nak Viso, akit egy éjszaka után kiengedtek a kórházból. Lauda szerint igazi csoda, hogy ennyivel megúszta, tizenkét éve Marco Campos hasonló balesetben meghalt ugyanezen a pályán.
Visónak óriási mázlija volt, csak zúzódásai és enyhe agyrázkódása van, de hálálkodhat az égnek még néhány pályamunkás is, akiket épphogy nem sodort el a kocsi. Az eset ráadásul sárga zászlónál történt, amikor nem lehet előzni, és lassítani kell.
A venezuelai pilóta vasárnap már csapattársa futamgyőzelmét a depóban ünnepelte, és annak örült, hogy a kórházban megismerkedhetett néhány helyes nővérkével.