További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
A Ferrarinak és a Nemzetközi Autósszövetségnek (FIA) is elküldte a McLaren versenyautója építésénél használt dokumentumait, hogy bizonyítsa, nem szerzett előnyt az olasz istállótól főtervezőjéhez került adatokból.
Szerdán derült ki, hogy a Ferrari egyik menedzsere, Nigel Stepney április végén az istálló idei Forma-1-es kocsijáról, az F2007-ről információkat adott át a McLaren főtervezőjének, Mike Coughlannak. A Ferrari kirúgta, riválisa felfüggesztette a gyanús alkalmazottját.
A McLaren nyílt lapokkal játszik
A McLarennél állítják, egyik legfontosabb szakemberükön kívül más nem tudott a Ferraritól kiszivárgott információkról, a kémügy Coughlan magánakciója.
"A McLaren belső vizsgálata után megerősíti, hogy a Ferrari semmilyen szellemi terméke nem jutott el az istálló további tagjaihoz, és nem használták föl az autók gyártásánál. A McLaren nem jutott előnyhöz rivális istálló adatait felhasználva" - közölte szerda este a brit csapat.
Az ügyben az olasz és az angol rendőrség is nyomoz, a két központi figuránál házkutatást tartottak, és előkerültek az említett dokumentumok.
A McLaren-pilóták nincsenek veszélyben
Az FIA szintén vizsgálódni kezdett, munkáját segíti, hogy a McLaren és a Ferrari is mindenben együttműködik vele.
Az angol bulvársajtó természetesen Nagy-Britannia kedvence, a vb-t vezető mclarenes Lewis Hamilton szempontjából kezdte elemezni a történteket.
A The Sun bulvárlap azonnal pánikba ejtette olvasóit, mivel azt írta, Hamiltontól pontokat vehetnek el, ha az ügy a McLarennek negatívan alakul. A mértékadó The Times ellenben interjút készített Bernie Ecclestone-nal, aki elmondta, a pilótákat ilyen esetben nem bünteti az FIA.
"Pontokat vonhat le a csapattól, de a pilótáktól nem. Nem számítanak az ügyben, csak beülnek a kocsikba, és vezetnek. Nem hiszem, hogy a versenyzők vb-helyezése veszélybe kerülhetne" - nyilatkozta a Forma-1 egyik legfontosabb menedzsere.
Az FIA-ítélet megelőzi a per végét
Ecclestone figyelmeztet, amíg bizonyítékaik nincsenek, visszafogottan kell beszélniük az esetről, mindenek előtt alaposan ki kell vizsgálniuk a részleteket.
"Az FIA-nak ki kell derítenie, hogy a Ferraritól kiszivárgott információkat felhasználták-e. Ha igen, rá kell jönni, hogyan befolyásolta ez a McLaren-autók teljesítményét. Nagyon óvatosnak kell lennünk, nem gyanúsítgathatunk. De aki kapta az anyagot, ugyanakkora bajban van, mint aki adta."
A hatósági vizsgálat akár évekig is elhúzódhat, a sportot érintő része viszont, amit az FIA elemez, jóval hamarabb lezárulhat.