További Forma-1 cikkek
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
- Erre senki nem számított, óriási változás jöhet 2026-tól az F1-ben
- Lewis Hamilton diktálta a tempót a Las Vegas-i Nagydíj első napján
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
"Úgy gondolom, nagyon jó helyzetből várjuk a mai időmérőt" - értékelte a kétszeres világbajnok, címvédő spanyol Fernando Alonso. Alonsónak összetettben két pont a hátránya, így ha nyerni tudna, akkor minimum behozná az eddig vezető csapattársát, az angol Lewis Hamiltont.
Hamilton pénteken kicsúszott, szombaton szinte végig vezetett
Hamilton eddig még nem vezetett Forma-1-es autót a Hungaroringen, pénteken kicsúszott, de ennek tulajdonított különösebb jelentőséget, hiszen csak tanulni akarta a pályát, és amikor az egyik Spykert akarta kikerülni, akkor csúszott le az ideális ívről, egyenesen a kavicságyba.
A szombati délelőtti szabadedzésen a pénteken biztató időt elérő Renault-pilóta, Heikki Kovalainen jelentősen visszaesett, a pénteken megpördülő Massa átvette a vezetést, Räikkönen viszont csak az ötödik helyen állt.
Meghalt egy szurkoló
Életét vesztette egy néző a Hungaroringen szombaton - erősítette meg az MTI értesülését az Országos Mentőszolgálat ügyeletese. A nézőt a mentősök megpróbálták újraéleszteni, ám ez nem járt sikerrel. Megsérült egy szerelő is, akinek a lábán ment át az egyik versenyautó.
Délután kettőkor felhős, szeles idő várta a huszonkét pilótát, de a csapatok nem készültek esőre.
Az időmérő első részében Kovalainen kis híján 1:21 alá került, de csak pár percig vezetett vele, mert Hamilton 1:19.570-et ment - ez jobb, mint a tavalyi legjobb idő -, igaz úgy, hogy hibázott, bár ezzel felgyorsult, mert levágott egy kanyart. Az idejét azonban nem vették el. Mögötte Kovalainen és Kubica volt a sorrend az első szakaszban.
A tavalyi győztes a vert mezőnyben
Hatan már most befejezték. Az indulásért huszonkét millió dollárt fizető japán Jamamoto tökutolsó volt minden pillanatban, neki így esélye sem volt a továbblépésre. Sutil sem tudott elmozdulni az utolsó előtti, huszonegyedik helyről. Vettel és Szato és távol volt a bentmaradástól. A két hondás, Barrichello és a tavalyi győztes Button viszont közel, mégis kicsúsztak, mert Liuzzi az utolsó pillanatban nagyot futott, és végül az angolra hét ezredet vert rá. Button így csak a tizenhetedik helyről vághat neki a futamnak, míg a brazil eggyel hátrábbról.
A középső szakaszban Wurz jött ki először a pályára. Trulli nagy időt ment, 1:19.951-gyel, de két percig örülhetett, mert Hamilton ezúttal lágy keveréken 1:19.301-et futott, vagyis még javított, és most már nem lehetett vitatni a kör szabályosságát. Alonso egyelőre három tizeddel maradt csapattársa mögött. Räikkönen Trullit sem tudta megelőzni, vagyis a Ferrari továbbra is szenvedett, kivált, mert Massa autója lefulladt a boxutcában. (Valószínűleg nem volt benne elég benzin.)
Massa nem tudott felgyorsulni
A nap meglepetését is a brazil pilóta okozta, hiszen az incidens és hibája után csak tizennegyedik lett, a lágy keverékű gumikkal nem tudott kellőképpen felgyorsulni.
Rajta kívül kiesett még Liuzzi és az egyetlen versenyben maradó hondás, Davidson. Coulthard és Wurz az utolsó pillanatban szorult ki, Kubica ellenben ugyanekkor maradt bent. Az eddig jó időket autózó Kovalainen sem sikerült a harmadik, befejező szakaszra kvalifikálnia magát.
A befejező részre Hamilton jött ki először, de a legjobb időt az elején Heidfeld érte el. Alonso és Räikkönen mintha egymással versenyzett volna.
Másodpercre kiszámolták, hogyan akadályozzák Hamiltont
Utóbbi már megtankolt autóval 1:20.930-cal megadta az utolsó öt perc alaphangját, de Heidfeld is megelőzte. Alonsótól közel nyolc tizedet kapott Hamiltontól, aki 1:19.781-es idejével jelezte: maximálisan megtanulta a pályát, ám arra mégsem gondolhatott, hogy csak azért nem lesz meg az első helye, mert az Alonsót felkészítő szakembergárda nem akarja, és nem teremtenek fair viszonyokat.
Az utoljára tökéletes kört teljesítő - több mint egy tizeddel nyerő - Alonso érthetetlenül több mint tíz másodpercet várt a boxban, a szerelő már felemelte a táblát, így már mehetett volna, de nem tette, késlekedve tette sebességbe az autót, és csak nehezen vette rá magát az indulásra.
A mögötte álló Hamiltonnak így nem maradt elég ideje a kerékcserére, illetve arra, hogy megkezdje a gyors körét. Ron Dennis ezt látva fülhallgatóját a monitorhoz vágta, és dühösen várta Alonsót, ami egyértelműen arra utalt, hogy a spanyol szándékosan várt. Hamilton szerint a csapatot kell megkérdezni arról, mi történt, nem őt. Azt azért megjegyezte: "annyi idő kellett a kör kezdéséhez, amennyit Fernando mögött töltöttem." A két pilóta kézfogása nem azt tükrözte, hogy minden rendben a viszonyukkal.
Heidfeld a harmadik helyét az utolsó pillanatban visszavette a Räikkönentől.
Jegyzőkönyv
1. Fernando Alonso (Esp) McLaren 1:19.674
2. Lewis Hamilton (Ger) McLaren 1:19.781
3. Nick Heidfeld (Ger) BMW Sauber 1:20.259
4. Kimi Raikkonen (Fin) Ferrari 1:20.410
5. Nico Rosberg (Ger) Williams - Toyota 1:20.632
6. Ralf Schumacher (Ger) Toyota 1:20.714
7. Robert Kubica (Pol) BMW Sauber 1:20.876
8. Giancarlo Fisichella (Ita) Renault 1:21.079
9. Jarno Trulli (Ita) Toyota 1:21.206
10. Mark Webber (Aust) RedBull- Renault 1:21.256
11. David Coulthard (GB) RedBull-Renault 1:20.718
12. Heikki Kovalainen (Fin) Renault 1:20.779
13. Alexander Wurz (Austria) Williams-Toyota 1:20.865
14. Felipe Massa (Bra) Ferrari 1:21.021
15. Anthony Davidson (GB) Super Aguri-Honda 1:21.127
16. Vitantonio Liuzzi (Ita) Toro Rosso - Ferrari 1:21.993
17. Jenson Button (GB) Honda 1:21.737
18. Rubens Barrichello (GB) Honda 1:21.877
19. Takuma Sato (Jap) Super Aguri - Honda 1:22.143
20. Sebastian Vettel (Ger) Toro Rosso - Ferrari 1:22.177
21. Adrian Sutil (Ger) Spyker - Ferrari 1:22.737
22. Sakon Yamamoto (Jap) Spyker - Ferrari 1:23.774