További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Egyetlen futamon hat illetve öt pontot faragtak hátrányukból a Ferrari pilótái a vb-t vezető Lewis Hamiltonnal szemben, így öt futammal a vége előtt reális esélyük van a világbajnokságra.
A McLarennél is tudták
Felipe Massa 15, Kimi Raikkönen 16 egységgel van az újonc mögött, de a törökhoz hasonlóan továbbra is az F2007-es autónak kedvező pályák következnek.
"Többé-kevésbé tudtuk, hogy a Ferrari gyors lesz itt, hiszen hasonló helyeken, Magny-Cours-ban és Silverstone-ban is remekül mentek - idézte a f1.gpupdate.net a vb-második Fernando Alonsót. - Az egyetlen hely, ahol tartottuk velük a tempót, Magyarország volt, mert nagyon lassú, hasonlít Monacóra, ott pedig nyertünk. Az a fajta jó nekünk, de egy normálison, mint a török, újra előttünk voltak. Tudjuk, hogy javulnunk kell, és a következő futamunk jobb is lesz."
Alonso nem, Hamilton viszont a verseny kétharmadáig számíthatott a győzelemre, öt másodpercen belül volt a Ferrarikhoz képest, ám defektet kapott.
A Ferrarik közé érkezhetett volna
"A legrosszabbkor jött, öt körrel tovább tudtunk volna kinnmaradni, mint a Ferrari, az utolsó tankolásnál befoghattuk volna őket" - nyilatkozta Ron Dennis McLaren-főnök az autosport.com-nak.
Reálisan számolva valóban jóval később tudott volna tankolni Hamilton, úgy három-négy forduó alatt vagy a két metálpiros kocsi közé, vagy Raikkönen sarkába tudott volna visszajönni az aszfaltra.
Láncreakció
Pontosan sosem fog kiderülni, a durrdefekt ötödiknek vetette vissza. A Bridgestone technikusai már meg is állapították, mi okozta a hibát: darabosodás. Ez azt jelenti, hogy a gumi felületén a nagy erőhatásoktól apró gumókra foszlik az abroncs, amik idővel nagyobb darabokká állnak össze, és benyomódnak a sima felületbe.
Mivel kemények és egyre nagyobbak, egyre jobban nyomják a sértetlen felületet, míg nem annyira belapítják, hogy az anyag nem bírja, és elszakad, ahogy történt Hamilton jobbelsőjével.
"Lewis autója alulkormányzott volt a nyolcas kanyarban, és hogy ezt egyensúlyozza, kicsit jobban elfordította a kormányt. Ez okozta a darabosodást, ami aztán megkeményedett, amikor a kilences kanyarban fékezett. Úgy tűnik, egy ismeretlen extra erő hatása jelentkezett ott, ahol a darab kialakult, emiatt kilapult, azaz defektes lett a gumi" - elemezte egy Bridgestone-szakember.
A Ferrarinak kedveznek
A japán mérnökök jelenleg azt akarják megtudni, Hamilton ráment-e a pályán valamire, esetleg keményebben a kerékvetőre, ami az ismeretlen plusz erőt előidézhette. Más versenyzőknél is előjött a jelenség, de az angolé volt az egyetlen defekt, így valószínű, valamilyen külső elem is közrejátszott.
A McLaren a hiba ellenére vezeti a világbajnokságokat, de jelentősen gyorsulnia kell. A következő Monza és Spa egyértelműen Ferrari-pályák, és a maradék három sem mondható lassúnak. Egyedül a japán Fuji ismeretlen, ott 1976 óta nem járt a Forma-1, ráadásul át is építették.
Dennis ígéri, javulni is fognak: "Az jó, hogy legalább négy pontot szereztünk Lewiszal, és Fernando is jó munkát végzett a harmadik helyen. Tudtuk, ezen a pályán gyengébbek leszünk, de Olaszországban sokkal erősebben térünk vissza."