Élő netes közvetítéssel mutatta be a helyszínen lévő újságírók előtt a Toyota új Forma-1-es autóját csütörtök délelőtt. Az istálló kölni központjában ott voltak a gárda vezetői és pilótái, a japánoknál már rutinos Jarno Trulli, a melléje tavaly év végén szerződtetett Timo Glock és a tesztelő Kamui Kobayashi.
A TF108 nevű autó külsőre is sokat változott elődjéhez képest, bár forradalmi újítások nincsenek rajta. Felfedezhetőek a Ferrari és a McLaren vonásai, amolyan olasz-angol-japán öszvér.
![](http://index.hu/cikkepek/0801/sport/toyota1.jpg)
Saját újítás a hátsó kerekek előtti meglehetősen nagy szárnyrendszer, a szokatlanul kicsi oldaldobozok, illetve azok légterelőin elhelyezett visszapillantó tükrök. A fölső légbeömlő, a felniket borító tárcsák, illetve a motorburkolat formája a Ferrarira, az első, hídszerű szárny és az oldaldobozok nyílásai a McLarenre emlékeztetnek.
A kocsi tengelytávja hosszabb lehet, mint a 2007-esé, motorja természetesen Toyota V8.
Tadashi Yamashina csapatvezető még a bemutató előtt elmondta, 2010-ig kapott haladékot a legfelsőbb főnökeitől, hogy az istálló eredményt produkáljon. 2001 óta néhány dobogós helyen kívül többet nem tudtak elérni, az évek óta 300 millió eurónál is magasabb költségvetésből ennél többet kellene produkálniuk.
![](http://index.hu/cikkepek/0801/sport/toyota2.jpg)
"Sokkal jobban kell szerepelnünk, mint tavaly" - erősítette meg a nagyobb elvárásokat John Howett, az istálló elnöke.
A TF108-at vasárnap próbálják ki, Jerezben.