Mindössze két héttel a Forma-1-es szezon utolsó futama után már Barcelonában tesztelnek a csapatok, hétfőn 17 autó volt pályán.
Az időeredmények egyelőre másodlagosak, az új szabályok miatt minden istálló hibrid kocsival körözött, volt, amin a hátsó, volt, amin az első szárny volt a jövő évi, a McLaren ás a Ferrari a KERS-szel kísérletezett, ráadásul mindezt a 2009-es sima gumikon.
A legfeltűnőbb gépet a BMW és a Honda küldte ki, mindkettő még a Williams múlt héten bemutatott autójánál is retróbb volt: a németek igen furcsa és nem túl szép orrdizájnja csak kevéssel volt különlegesebb a japánokénál.
Az első szárny a 2009-es előírásoknak megfelelően mindkét gépen széles volt, föltették a keskeny és magas hátsó légterelőt is.
A Hondával a tesztpilóta Alex Wurz a harmadik idővel zárta a napot, a BMW-vel Robert Kubica hetedik lett.
Takuma Sato, aki a Toro Rossóhoz akar bekerülni a következő évre, a legjobb időt futotta az idén versenyt is nyert autóval, a Red Bull-lal próbálkozó Sebastien Buemi második lett.
Volánhoz ült Bruno Senna, az idei Hondát vezette, ha elégedettek lesznek vele, megkapja Rubens Barrichello helyét, szerződtetik.
Csak passzióból körözött az ötszörös ralivilágbajnok Sebastien Loeb, aki a Red Bull-Renault-t próbálta ki.
Senna a 15., Loeb mindössze 1,5 másodpercre a leggyorsabb Satótól a 8. helyen végzett.
A teszt egész héten folytatódik, várhatóan újabb újdonságokkal és pilótákkal.