A Renault jövője a tét a Forma-1-ben

2008.12.10. 11:49 Módosítva: 2008.12.10. 11:54
Kritikus tárgyalássorozat kezdődik szerdán a Forma-1-ben, amin a Renault túlélése is múlik. A francia csapat egységes, olcsó motorokat akar, a legerősebb istállók másképp spórolnának.

Veszélyben lehet a Renault szereplése a Forma-1-ben, ha nem vezetik be az egységes motorokat a sorozatban: az istálló vállalná, hogy nem saját, hanem Cosworth-erőművel indítja autóit.

Max Mosley FIA-elnök mindenáron el akarja érni, hogy legyen egy 6 millió fontért megvásárolható csomag, ami jócskán csökkentené a versenyzés költségeit. Azt nyilatkozta, ha a jelenlegi 9 csapatból legalább négy vevő rá, elindítják a projektet.

A Williams, a Force India, a Toro Rosso és a Red Bull már jelezte, csatlakoznának, az autosport.com úgy tudja, a Renault szintén.

A Honda hirtelen távozása után a gazdasági világválság miatt nehéz helyzetben lehet a Toyota, de úgy tűnik, a Renault állapota kritikus. Flavio Briatore csapatfőnök már a szezon végén utalt rá, a motorgyártásnak nincs értelme, a fejlesztést befagyasztották, így pocsékolás több tízmillió fontot elkölteni, ha hatból meg lehet oldani.

alonso

Az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) tervei szerint a Cosworth használata nem lenne kötelező, de a teljesítményeket kiegyenlítenék, hogy senki ne kerüljön előnybe. Azt még nem tudni, ez hogy történne, sőt a bevezetés sem biztos, mert a Ferrari, a Mercedes, a BMW és a Toyota ragaszkodni fog saját gyártású motorjához.

Az élcsapatok inkább hosszabb élettartalmú, négy versenyen át kitartó motorral, rövidebb futamokkal, teljes tesztkorlátozással spórolnának.

Mosley és a csapatfőnökök szerdán tárgyalnak Monacóban, ahol a pénteki F1-világtanács szabálymódosítási, azaz költségcsökkentési javaslatait készítik elő. A gazzetta.it szerint nagy vita várható.