További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
Pénteken megalakult a Forma–1 új istállója, a Brawn GP, és még aznap délután bemutatták első autójukat, és ezzel teljessé vált a 2009-es mezőny.
A szabályváltozások miatt minden gép hátsó szárnya aránytalanul kicsi és magas, első légterelőjük aránytalanul széles, a többi paramétert fantáziadúsabban alakíthatták a tervezőzsenik.
A Ferrari a karcsú vonalat képviseli: ilyen az orra, és egyformák az oldaldobozai, hasonlóan a Force Indiához (FI), a Red Bullhoz (RB), a Toyotához. Különbség persze van bőven, míg az olaszok és az indiai tulajdonos kocsija egyenesen karcsú elől, az RB eleje magasra emelkedik, majd lefelé csuklik, a Toyota tartópillérei meg mintha rozmárfogak lennének.
A másik kategória a lapos, széles orr, ezzel indul a McLaren, a BMW, a Brawn, a Williams, de főleg a Renault. Utóbbi egészen tömzsi, és mint egy cápa teste, úgy néz ki az eleje. A többieké szolidan vastag, még szépnek mondható.
Az oldaldobozok formája legalább ennyire meghatározza a külsőt, itt is vannak vastagabbak és vékonyabbak. Utóbbi a Ferrari, a FI és a Red Bull, a többiek, de mindenek előtt a Renault kövér kasztnit készítettek.
Újabb azonosítási pont a kipufogó, ami néhány autón a kifinomultság csúcsa. Ilyen a McLaren, hátuljánál csak két nyílás látszik, a cső kivezetését teljesen betakarták, mert a szabályok ezt írják elő.
A Ferrari csövei ennek ellenére nyitottak voltak, teljesen kilógtak a kasztniból, de ezen a legutóbbi tesztre már változtattak. Az előírások annyira bonyolultak, hogy a Williams és a Toyota hátsó diffúzorrendszerét is hetekig szabálytalannak mondták. A két csapat értelmezést kért a szövetség (FIA) technikai ellenőreitől, akik viszont nem kifogásolták a megoldást.
Végül nézzük a finomságokat, a legtöbb autón van legalább egy. A Ferrari visszapillantó tükrei a légterelőre vannak rögzítve, a Force Indián meg konkrétan szárnyak, azt nehezen magyaráznák ki.
A Red Bullon pici szárnyacskák vannak az első légterelőn, a hátsónak meg nincs központi tartópillére, úgy, mint a Brawnnál.
A Williamsnél ilyen apró részlet, hogy az oldaldobozok hátrafelé emelkednek, ami furcsa, de biztosan megvan a szerepe.
A Toyotán nem nagyon van ilyen részlet, a japánok letisztították a kocsit, ami nem biztos, hogy jót jelent.
A szezonrajt három hét múlva lesz Ausztráliában, az utolsó előtti, barcelonai teszt március 13-ig tart, az utolsó, jerezi, a jövő hét végéig. Nincs kizárva, hogy Melbourne-ben további újdonságokat látunk.
Addig is megszavazhatjuk, melyik Forma–1-es autó néz ki a legjobban.
A Toro Rosso jött utoljára
Az olasz csapat hétfőn mutatta be új gépét, bár valójában már hetek óta készen volt: az anyacég, a Red Bull gépét kapják meg, mint az utóbbi években, a két kocsi teljesen egyforma. Kivétel a motor, az RB-t Renault, a Toro Rossót Ferrari hajtja.