További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
Megfenyegette Bernie Ecclestone Forma-1-főnököt Flavio Briatore, a Renault és Ron Dennis, a McLaren csapatvezetője: nem küldik el autóikat az első futamra, ha nem kapják meg tartozásukat. Szombaton kereste meg a két csapatvezető Ecclestone-t londoni irodájában, árulta el a 78 éves menedzser a The Timesnak.
”Flavio kezdte, Ron segített neki, azt mondták, nem utaznak és a többi csapat sem fog – mesélte Ecclestone. – Fölvettem a telefont, hogy lemondjam a gépeket, mert egy vagyonba kerül a szállítás.”
Ezzel a vita befejeződött, mindkét istálló és az összes többi megérkezett Melbourne-be, a vasárnapi versenyre.
A kötélhúzás oka, hogy még nem írták alá az új Concorde-szerződést, ami a szervezők és a csapatok jogait meghatározza. Ecclestone úgy gondolja, fizet, ha ott lesznek a szignók, Dennisék úgy, aláírnak, ha megjött a pénzük.
”Ha pisztolyt nyomnak a fejemhez, jobb ha megbizonyosodnak róla, meg tudják húzni a ravaszt és hogy van golyó a tárban, mert ha hibáznak, megjárják” – figyelmeztetett Ecclestone.
A vasárnapi futam elméletileg nincs veszélyben, de a promóter Ron Walker nem így gondolja. ”A helyzet nagyon komoly, de vasárnapra megjön a józan eszük – mondta a melbourne-i Herald Sunnak. – Meg fog állapodni az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) a csapatokkal, Bernie mestere az ilyesminek, évtizedek óta csinálja.”
A harc másik fronton is zajlik, Max Mosley FIA-főnök mindenképp össze akarja ugrasztani a FOTA (F1-es Istállószövetség) megalakulása óta egységes csapatokat a jobb Concorde-feltételek kiharcolása miatt, ezért nyitva hagyta a diffúzor-kérdést.
A Red Bull kedden közölte, ha a Brawn GP autója átmegy a gépátvételen Ausztráliában, hivatalosan tiltakozni fognak, mert szerintük szabálytalan fenéklemezzel versenyez ellenfelük, ami körönként fél másodperc előnyt jelent.
Az f1-live.com szerint a Ferrari is melléjük állna, Mosley viszont korábban közölte, átengedik vagy sem, az első négy futamon hagyja őket indulni, ami további tiltakozáshoz, és Brawn-siker esetén óváshoz vezet.
Bonyolítja a helyzetet, hogy a Toyota és a Williams diffúzora is eltér a többségétől.
99 százalékra mondható, vasárnap lesz Ausztrál Nagydíj, de hogy hivatalos eredménye mikor, az nagyon bizonytalan. A Concorde meghosszabbításának nincs határideje, így a harc még jó ideig folytatódhat.