További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
Bíróságon támadta meg a Ferrari az FIA jövőre életbe lépő új szabályát, a költséghatáros rendszert, ám kísérlete sikertelen: szerda délután a párizsi bíróság elutasította a beadványt.
Az olasz csapat a 40 milliós maximális költségvetés ellen tiltakozik, arra hivatkozott, 1998 óta meglévő vétójogát nem vették figyelembe a szabály elfogadásakor. A gazzetta.it úgy értesült, a bírák nem találtak okot rá, milyen indokkal szállhatna szembe az előírással az istálló, így visszadobták a keresetet.
Az FIA április végén döntötte el, hogy 2010-től a maximum 40 millió fontból autót építő csapat kedvezményeket kap a technikai megszorításokból.
A Ferrari és több nagy F1-es gyár, a Toyota, a Renault, illetve két független gárda, a Red Bull, illetve a Toro Rosso jelezte, nem nevez, ha életbe lép az intézkedés.
A következő szezonra május 29-ig lehet nevezni, ha nem teszik meg, utólag büntetőpénz mellett pótolhatják, viszont elképzelhető, betelik a létszám.
Nemrég emelték 26 autóra a határt, a Brawn, a Williams, a Force India mellett a USF1 és a Lola biztosan indulna, szerdán az RML (Ray Mallock Racing), az Epsilon Euskadi, a Campos Racing jelezte szándékát, míg az autosport.com úgy tudja, a Wirth Research, a Formtech és az iSport is jelentkezik.
Ez már tizenegy induló, vagyis két csapatnak maradna hely a Ferrari, a Renault, a Toyota, a Red Bull, a Toro Rosso, a McLaren és a BMW közül. Senki nem akar közülük belemenni a 40 millióba, ami kiegyenlítené az erőviszonyokat, sőt, az alkalmazkodók előnyben lennének.
Bernie Ecclestone, a Forma-1 gazdasági főnöke mindenkit megnyugtatott, meg fognak állapodni az összegben, nem lesznek különböző szabályok.
Max Mosley FIA-elnök viszont ragaszkodik ötleteihez, elmondta, ha a Ferrari nem indul, meglesz nélküle a Forma-1, annak ellenére, hogy az olaszok ott vannak a legelső futam óta, vagyis 60 éve.
Ecclestone szerint az F1 a Ferrari nélkül elképzelhetetlen, a csapat hivatalos honlapján lehúzta a lehetséges új indulókat, mert nem méltóak a sorozat hagyományaihoz: GP3-as lúzersorozattá alakulna a széria, állítják.
Mosley, Ecclestone és a jelenlegi csapatok pénteken Monacóban tárgyalnak újra a 40 millóról, ha továbbra sem tudnak megállapodni, növekszik a lúzer-F1 megalakulásának esélye.