További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
”Aggódom, nem akarom, hogy elmenjenek, senki nem akarja, de valószínűleg a többség nem nevez, ők sem. Az első nap óta itt vannak, nem akarjuk elveszíteni őket” – nyilatkozta csütörtökön, Monacóban az F1-főnök Bernie Ecclestone a Ferrariról, aminek beadványát szerdán utasította el egy párizsi bíróság.
Az olaszok a Forma-1 2010-es szabályát, a 40 millió fontos költséghatárt támadták sikertelenül, így továbbra is kétséges, hogy maradnak-e a Forma-1-ben. Nem csak ők, a Renault, a Toyota, a Red Bull, a Toro Rosso, de valószínűleg a BMW is kivonulna, a Mclaren F1-es jövője sem biztos.
Fernando Alonso megijedt: ”Nagyon ijesztő, ami történik, lehet, hogy ez lesz az utolsó Monacói GP-m. Ha a nagyok elmennek, nem akarok itt versenyezni, mert a kiscsapatokkal már nem lesz ugyanaz. Három-négy új istállóért elveszíteni a hét legjobbat, velük a 10 legjobb pilótát, ezt én nem tudom megérteni. Nélkülük az F1 érdektelen”.
Max Mosley FIA-elnök a költséghatárral közel tucatnyi új teamet akar a Forma-1-be hozni, amik alsóbb kategóriából lépnének feljebb. Nem érdekli, ha a 60 éve szereplő Ferrari elmegy, azt viszont Alonso nyilatkozatáig nem tudhatta, klasszis versenyzők is vele tarthatnak.
Kimi Raikkönen Alonsóhoz hasonlóan pénteken mondta el, hogy a lúzer-F1 nem érdekli.
”A Ferrari, de a BMW vagy a McLaren is nagyon hiányozna, GP2-es csapatokkal nem lehet helyettesíteni őket. Szerintem az F1 a nagycsapatokról szól” – idézte az exbajnokot az autosport.com.
A finn azért nincs kétségbeesve, bízik a józan észben. ”Biztos vagyok benne, nem fogunk eltűnni a Forma-1-ből, persze 100 százalékra nem mondhatom” – célzott rá, az FIA, vagyis Mosley és az istállók még megállapodhatnak. Kijelentette viszont, ha ez nem történik meg, a Ferrarit követi: ”Szerződésem van velük, ha mégis más kategóriába mennek, csak találnak nekem helyet valahol. A Ferrarinak dolgozom, náluk akarok versenyezni”.
A 2010-es szezonra jövő péntekig lehet nevezni. Pótjelentkezést elfogadnak, de a 26 autós létszám hamar feltöltődhet, és ha a Ferrari túl későn határozza el magát, kimaradhat, állítja Mosley.
Pénteken a felek Monte Carlóban újra tárgyalnak a költséghatáros szabályról.