A Ferrarival Raikkönen is eltűnne az F1-ből

2009.05.21. 21:48
Exvilágbajnokok, Kimi Raikkönen és Fernando Alonso is bejelentette Monacóban, hogy ha csapatuk jövőre a költséghatár-vita miatt nem nevez a Forma-1-be, ők sem indulnak. Bernie Ecclestone ideges.

”Aggódom, nem akarom, hogy elmenjenek, senki nem akarja, de valószínűleg a többség nem nevez, ők sem. Az első nap óta itt vannak, nem akarjuk elveszíteni őket” – nyilatkozta csütörtökön, Monacóban az F1-főnök Bernie Ecclestone a Ferrariról, aminek beadványát szerdán utasította el egy párizsi bíróság.

Az olaszok a Forma-1 2010-es szabályát, a 40 millió fontos költséghatárt támadták sikertelenül, így továbbra is kétséges, hogy maradnak-e a Forma-1-ben. Nem csak ők, a Renault, a Toyota, a Red Bull, a Toro Rosso, de valószínűleg a BMW is kivonulna, a Mclaren F1-es jövője sem biztos.

Fernando Alonso megijedt: ”Nagyon ijesztő, ami történik, lehet, hogy ez lesz az utolsó Monacói GP-m. Ha a nagyok elmennek, nem akarok itt versenyezni, mert a kiscsapatokkal már nem lesz ugyanaz. Három-négy új istállóért elveszíteni a hét legjobbat, velük a 10 legjobb pilótát, ezt én nem tudom megérteni. Nélkülük az F1 érdektelen”.

Max Mosley FIA-elnök a költséghatárral közel tucatnyi új teamet akar a Forma-1-be hozni, amik alsóbb kategóriából lépnének feljebb. Nem érdekli, ha a 60 éve szereplő Ferrari elmegy, azt viszont Alonso nyilatkozatáig nem tudhatta, klasszis versenyzők is vele tarthatnak.

Kimi Raikkönen Alonsóhoz hasonlóan pénteken mondta el, hogy a lúzer-F1 nem érdekli.

”A Ferrari, de a BMW vagy a McLaren is nagyon hiányozna, GP2-es csapatokkal nem lehet helyettesíteni őket. Szerintem az F1 a nagycsapatokról szól” – idézte az exbajnokot az autosport.com.

A finn azért nincs kétségbeesve, bízik a józan észben. ”Biztos vagyok benne, nem fogunk eltűnni a Forma-1-ből, persze 100 százalékra nem mondhatom” – célzott rá, az FIA, vagyis Mosley és az istállók még megállapodhatnak. Kijelentette viszont, ha ez nem történik meg, a Ferrarit követi: ”Szerződésem van velük, ha mégis más kategóriába mennek, csak találnak nekem helyet valahol. A Ferrarinak dolgozom, náluk akarok versenyezni”.

A 2010-es szezonra jövő péntekig lehet nevezni. Pótjelentkezést elfogadnak, de a 26 autós létszám hamar feltöltődhet, és ha a Ferrari túl későn határozza el magát, kimaradhat, állítja Mosley.

Pénteken a felek Monte Carlóban újra tárgyalnak a költséghatáros szabályról.